STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne, Zarządzanie
Menedżer e-commerce
ZAPISZ SIĘ NA STUDIACZAS TRWANIA STUDIÓW
198 godz.
2 semestry
CZESNE
2 600 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
październik 2024
Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych!
Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych!
OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU
Studia prowadzone pod patronatem
Studia na kierunku Menedżer e-commerce nastawione są na praktykę, dlatego siatka przedmiotów została ułożona tak, by każda zdobyta umiejętność przydała się w realnych sytuacjach związanych z handlem elektronicznym. Co więcej, większość przedmiotów zawiera zajęcia projektowe, w ramach których słuchacze rozwiązują w podgrupach praktyczne problemy z branży e-commerce i konsultują swoje rozwiązania z prowadzącym. Ponadto treści ujęte w programie studiów przygotowują słuchaczy do egzaminów Google Ads i Google Analytics.
Program studiów obejmuje najbardziej aktualne i praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania internetu do celów sprzedażowych. Celem studiów jest wykształcenie osób doskonale odnajdujących się i funkcjonujących w branży e-commerce. Efekt ten osiągamy, dzięki podzieleniu programu studiów na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami e-commerce oraz sposoby generowania sprzedaży.
Studia objęte są akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicy otrzymują do wykorzystania punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych.
Ze względu na praktyczny charakter studiów w programie przewidzianych jest 50h zajęć projektowych
Adresat studiów podyplomowych Menedżer e-commerce
Kierunek studiów Menedżer e-commerce będzie niezwykle przydatny dla osób pracujących w wielu branżach, a przede wszystkim dla:
- zarządzających przedsięwzięciami e-commerce,
- zainteresowanych uruchomieniem własnych przedsięwzięć e-biznesowych,
- przedsiębiorców planujących wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży,
- kierowników i dyrektorów działów handlowych,
- osób wydelegowanych w firmach do organizacji działu e-commerce,
- specjalistów ds. marketingu i sprzedaży,
- dostawcy usług dla przedsięwzięć e-commerce,
- kierowników działów sprzedaży w Internecie w firmach,
- osób kształtujących wizerunek organizacji oraz realizujących strategie sprzedażowe,
- osób kierujących projektowaniem i realizacją kampanii e-marketingowych,
- osób rozwijających umiejętności w zakresie nowych technologii,
- zainteresowanych wykorzystaniem Internetu w zakresie komunikowania się z klientem.
Absolwenci otrzymują:
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Wybrane przedmioty
- Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej
- Charakterystyka branży e-commerce
- Biznesplan sklepu internetowego
- Rozpoczynanie sprzedaży internetowej
- Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce
- Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika (z przygotowaniem do egzaminu Google Analytics)
- Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki (z przygotowaniem do egzaminu Google Ads)
- Promocja e-commerce poprzez social media
- Strategie e-mailingowe w e-commerce
- Szczególne formy promocji w e-commerce
- Repetytorium oraz powtórzenie materiału
PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej | 12 | Przygotowanie produktu - usługi do sprzedaży |
Charakterystyka branży e-commerce | 20 (w tym 6h projektu) | Istota e-commerce |
Biznesplan sklepu internetowego | 14 (w tym 6h projektu) | Czynniki sukcesu w e-commerce |
Rozpoczynanie sprzedaży internetowej | 32 (w tym 8h projektu) | Techniczne tworzenie sklepu internetowego |
Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce | 8 | Podstawy rekrutacji |
Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika | 18 (w tym 6h projektu) | Analiza strategiczna w e-commerce |
Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki | 34 (w tym 8h projektu) | Pozycjonowanie sklepu internetowego |
Promocja e-commerce poprzez social media | 20 (w tym 8h projektu) | Facebook Ads |
Strategie e-mailingowe w e-commerce | 8 | Tworzenie strategii e-mailingowych |
Szczególne formy promocji w e-commerce | 26 (w tym 8h projektu) | Systemy afiliacyjne |
Repetytorium oraz powtórzenie materiału | 6 | |
RAZEM: | 198 |
OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU
Menedżer e-commerce
Nie ulega żadnej wątpliwości, że pierwsze miesiące 2020 roku niesamowicie przyspieszyły cyfrową transformację w prawie wszystkich aspektach gospodarki. Wraz z tym przyspieszeniem handel internetowy (e-commerce) zdecydowanie wybił się ponad wszystkie obszary biznesu.
Nagle pojawiło się mnóstwo klientów, którzy przenieśli się z offline’u i chcieli skorzystać z usług sklepów internetowych. Z drugiej strony normalne jest, że mocno zwiększyła się konkurencja w tej dziedzinie.
To wszystko sprawiło, że postanowiłem stworzyć kierunek studiów kierowany do osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z handlem internetowym, albo wręcz planują otworzenie własnego e-sklepu.
Zastanawiając się jak sprawić, aby program studiów objął kluczowe elementy decydujące o sukcesie w branży e-commerce podzieliłem go na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami w e-commerce, sposoby generowania sprzedaży. Podział ten sprawia, że każdy ze Słuchaczy będzie mógł skoncentrować się na bardzo konkretnym wycinku działalności e-commerce przy jednoczesnym poznaniu całości.
Mówiąc w skrócie, najważniejsze w tych studiach jest, aby nasz absolwent był w stanie stworzyć własny sklep internetowy, prowadzić go na co dzień i rozwijać poprzez poprowadzenie własnej kampanii w Google czy Facebook’u. Zapraszam na studia!
dr Wojciech Szymański
Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.
DLACZEGO TEN KIERUNEK?
Opinie absolwentów
WYBIERZ KIERUNEK
Menedżer e-commerce
CZAS TRWANIA STUDIÓW
198 godz.
2 semestry
CZESNE
2 600 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
październik 2024