STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne, Zarządzanie

Menedżer e-commerce

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

198 godz.

2 semestry

CZESNE

2 600 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

październik 2024

Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych!

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

Studia prowadzone pod patronatem

IDEO
DIMAQ

Studia na kierunku Menedżer e-commerce nastawione są na praktykę, dlatego siatka przedmiotów została ułożona tak, by każda zdobyta umiejętność przydała się w realnych sytuacjach związanych z handlem elektronicznym. Co więcej, większość przedmiotów zawiera zajęcia projektowe, w ramach których słuchacze rozwiązują w podgrupach praktyczne problemy z branży e-commerce i konsultują swoje rozwiązania z prowadzącym. Ponadto treści ujęte w programie studiów przygotowują słuchaczy do egzaminów Google Ads i Google Analytics.

Program studiów obejmuje najbardziej aktualne i praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania internetu do celów sprzedażowych. Celem studiów jest wykształcenie osób doskonale odnajdujących się i funkcjonujących w branży e-commerce. Efekt ten osiągamy, dzięki podzieleniu programu studiów na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami e-commerce oraz sposoby generowania sprzedaży.

Studia objęte są akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicy otrzymują do wykorzystania punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych.

Ze względu na praktyczny charakter studiów w programie przewidzianych jest 50h zajęć projektowych


Adresat studiów podyplomowych Menedżer e-commerce

Kierunek studiów Menedżer e-commerce będzie niezwykle przydatny dla osób pracujących w wielu branżach, a przede wszystkim dla:

  • zarządzających przedsięwzięciami e-commerce,
  • zainteresowanych uruchomieniem własnych przedsięwzięć e-biznesowych,
  • przedsiębiorców planujących wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży,
  • kierowników i dyrektorów działów handlowych,
  • osób wydelegowanych w firmach do organizacji działu e-commerce,
  • specjalistów ds. marketingu i sprzedaży,
  • dostawcy usług dla przedsięwzięć e-commerce,
  • kierowników działów sprzedaży w Internecie w firmach,
  • osób kształtujących wizerunek organizacji oraz realizujących strategie sprzedażowe,
  • osób kierujących projektowaniem i realizacją kampanii e-marketingowych,
  • osób rozwijających umiejętności w zakresie nowych technologii,
  • zainteresowanych wykorzystaniem Internetu w zakresie komunikowania się z klientem.

Absolwenci otrzymują:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wybrane przedmioty

  • Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej
  • Charakterystyka branży e-commerce
  • Biznesplan sklepu internetowego
  • Rozpoczynanie sprzedaży internetowej
  • Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce
  • Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika (z przygotowaniem do egzaminu Google Analytics)
  • Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki (z przygotowaniem do egzaminu Google Ads)
  • Promocja e-commerce poprzez social media
  • Strategie e-mailingowe w e-commerce
  • Szczególne formy promocji w e-commerce
  • Repetytorium oraz powtórzenie materiału

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej

12

Przygotowanie produktu - usługi do sprzedaży
Określanie klienta docelowego
Sposoby dotarcia do percepcji klienta
Działania tworzące lojalność klientów
Najważniejsze koncepcje i zasady handlu elektronicznego
Podmioty w handlu elektronicznym
Metody komunikacji z klientem
Proces zakupowy klienta w Internecie

Charakterystyka branży e-commerce

20 

(w tym 6h projektu)

Istota e-commerce
Rynek e-commerce w Polsce
Innowacje i trendy w e-commerce
Prawo w handlu internetowym
Źródła przychodów i koszty w e-commerce
Social Commerce
Analiza - metody, narzędzia i źródła informacji
Ropo i showrooming
Projekt 6h

Biznesplan sklepu internetowego

14 

(w tym 6h projektu)

Czynniki sukcesu w e-commerce
Finansowanie w e-commerce
Koncepcja i biznesplan dla sklepu internetowego
Transgraniczny handel internetowy
Logistyka w sklepie internetowym
Definiowanie celów
Metody budżetowania i rozliczania kampanii
Omnichannel
Projekt 6h

Rozpoczynanie sprzedaży internetowej

32 

(w tym 8h projektu)

Techniczne tworzenie sklepu internetowego
Podstawy HTML, CSS, PHP
Płatności elektroniczne
Wybór i obsługa sprzedaży na marketplace
Automatyzacja procesów e-commerce
Potrzebne i wskazane integracje kanałów sprzedaży
Projekt 8h

Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce

8

Podstawy rekrutacji
Budowa wyspecjalizowanego zespołu
Potrzeby w zespole e-commerce
Komunikacja w zespole
Optymalizacja efektywności zespołu
Określanie ról i zakresu obowiązków
Rozliczanie i premiowanie zespołu
Konflikty w zespole
Outsourcing zadań i specjalizacji

Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika

18

(w tym 6h projektu)

Analiza strategiczna w e-commerce
Wykorzystanie Google Analytics w e-commerce
Definiowanie grup docelowych i person
Customer Journey
Istotne wskaźniki oraz współczynniki
Dashboardy managerskie i analityczne
Pomiar skuteczności prowadzonych działań
Optymalizacja UX sklepu internetowego
Projekt 6h

Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki

34 

(w tym 8h projektu)

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Google Ads dla e-commerce
Narzędzia wspomagające
Osiąganie efektu synergii w SEM
Projekt 8h

Promocja e-commerce poprzez social media

20 

(w tym 8h projektu)

Facebook Ads
Instagram Ads
Pinterest Ads
Snapchat Ads
Projekt 8h

Strategie e-mailingowe w e-commerce

8

Tworzenie strategii e-mailingowych
Budowanie baz danych
Email design
Zarządzanie danymi i prywatność
Testowanie
Mierniki i efektywność e-mail marketingu

Szczególne formy promocji w e-commerce

26

(w tym 8h projektu)

Systemy afiliacyjne
Systemy lojalnościowe
Content marketing
Reklama RTB
Marketing Automation
Pozostałe formy promocji w e-commerce
Projekt 8h

Repetytorium oraz powtórzenie materiału

6

RAZEM:

198

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Menedżer e-commerce

Nie ulega żadnej wątpliwości, że pierwsze miesiące 2020 roku niesamowicie przyspieszyły cyfrową transformację w prawie wszystkich aspektach gospodarki. Wraz z tym przyspieszeniem handel internetowy (e-commerce) zdecydowanie wybił się ponad wszystkie obszary biznesu.

Nagle pojawiło się mnóstwo klientów, którzy przenieśli się z offline’u i chcieli skorzystać z usług sklepów internetowych. Z drugiej strony normalne jest, że mocno zwiększyła się konkurencja w tej dziedzinie.

To wszystko sprawiło, że postanowiłem stworzyć kierunek studiów kierowany do osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z handlem internetowym, albo wręcz planują otworzenie własnego e-sklepu.

Zastanawiając się jak sprawić, aby program studiów objął kluczowe elementy decydujące o sukcesie w branży e-commerce podzieliłem go na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami w e-commerce, sposoby generowania sprzedaży. Podział ten sprawia, że każdy ze Słuchaczy będzie mógł skoncentrować się na bardzo konkretnym wycinku działalności e-commerce przy jednoczesnym poznaniu całości.

Mówiąc w skrócie, najważniejsze w tych studiach jest, aby nasz absolwent był w stanie stworzyć własny sklep internetowy, prowadzić go na co dzień i rozwijać poprzez poprowadzenie własnej kampanii w Google czy Facebook’u. Zapraszam na studia!

Studia Podyplomowe: Wojciech Szymański

dr Wojciech Szymański

Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów

WYBIERZ KIERUNEK

Menedżer e-commerce

CZAS TRWANIA STUDIÓW

198 godz.

2 semestry

CZESNE

2 600 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

październik 2024