STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne, Zarządzanie

Menedżer e-commerce

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

186 godz.

2 semestry

CZESNE

2 600 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

październik 2024

Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych!

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

Studia prowadzone pod patronatem

IDEO DIMAQ

Siatka przedmiotów na studiach Menedżer e-commerce została ułożona tak, by każda zdobyta umiejętność przydała się w realnych sytuacjach związanych z handlem elektronicznym. Ze względu na praktyczny charakter studiów w programie przewidzianych jest 36h zajęć projektowych. W ramach projektów słuchacze rozwiązują w podgrupach praktyczne problemy z branży e-commerce i konsultują swoje rozwiązania z prowadzącym. Ponadto treści ujęte w programie studiów przygotowują słuchaczy do egzaminów Google Ads i Google Analytics.

Program studiów obejmuje najbardziej aktualne i praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania internetu do celów sprzedażowych. Celem studiów jest wykształcenie osób doskonale odnajdujących się i funkcjonujących w branży e-commerce. Efekt ten osiągamy, dzięki podzieleniu programu studiów na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami e-commerce oraz sposoby generowania sprzedaży.

Studia objęte są akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicy otrzymują do wykorzystania punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych.


Adresat studiów podyplomowych Menedżer e-commerce

  • zarządzający przedsięwzięciami e-commerce,
  • przedsiębiorcy planujący wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży,
  • kierownicy i dyrektorzy działów e-commerce lub/i działów handlowych,
  • specjaliści ds. marketingu i sprzedaży,
  • osoby kształtujące wizerunek organizacji oraz realizujące strategie sprzedażowe,
  • wszyscy zainteresowani wykorzystaniem Internetu w komunikacji z klientem.

Absolwenci otrzymują:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych


Zobacz film o studiach

O tym jak się zmienił marketing i co warto wiedzieć, aby pracować w marketingu internetowym opowiada opiekun studiów Wojciech Szymański

Wybrane przedmioty

  • Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej
  • Charakterystyka branży e-commerce
  • Biznesplan sklepu internetowego
  • Rozpoczynanie sprzedaży internetowej
  • Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce
  • Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika (z przygotowaniem do egzaminu Google Analytics)
  • Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki (z przygotowaniem do egzaminu Google Ads)
  • Promocja e-commerce poprzez social media
  • Strategie e-mailingowe w e-commerce
  • Szczególne formy promocji w e-commerce
  • Repetytorium oraz powtórzenie materiału

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej

12

Przygotowanie produktu - usługi do sprzedaży
Określanie klienta docelowego
Sposoby dotarcia do percepcji klienta
Najważniejsze koncepcje i zasady handlu elektronicznego
Podmioty w handlu elektronicznym
Metody komunikacji z klientem
Proces zakupowy klienta w Internecie

Charakterystyka branży e-commerce

20 

(w tym 6h projektu)

Prawo w handlu internetowym
Rynek e-commerce w Polsce
Innowacje i trendy w e-commerce
Prawo w handlu internetowym
Źródła przychodów i koszty w e-commerce
Social Commerce
Analiza - metody, narzędzia i źródła informacji
Ropo i showrooming
Projekt 6h

Biznesplan sklepu internetowego

14 

(w tym 6h projektu)

Czynniki sukcesu w e-commerce
Finansowanie w e-commerce
Koncepcja i biznesplan dla sklepu internetowego
Transgraniczny handel internetowy
Logistyka w sklepie internetowym
Definiowanie celów
Metody budżetowania i rozliczania kampanii
Omnichannel
Projekt 6h

Rozpoczynanie sprzedaży internetowej

32 

(w tym 8h projektu)

Techniczne tworzenie sklepu internetowego
Podstawy HTML, CSS, PHP
Płatności elektroniczne
Wybór i obsługa sprzedaży na marketplace
Automatyzacja procesów e-commerce
Potrzebne i wskazane integracje kanałów sprzedaży
Projekt 8h

Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki

34 

(w tym 8h projektu)

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Google Ads dla e-commerce
Narzędzia wspomagające
Osiąganie efektu synergii w SEM

Google Ads dla e-commerce
Projekt 8h

Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce

8

Podstawy rekrutacji
Budowa wyspecjalizowanego zespołu
Potrzeby w zespole e-commerce
Komunikacja w zespole
Optymalizacja efektywności zespołu
Określanie ról i zakresu obowiązków
Rozliczanie i premiowanie zespołu
Konflikty w zespole
Outsourcing zadań i specjalizacji

Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika

12


Analiza strategiczna w e-commerce
Wykorzystanie Google Analytics w e-commerce
Definiowanie grup docelowych i person
Customer Journey
Istotne wskaźniki oraz współczynniki
Dashboardy managerskie i analityczne
Pomiar skuteczności prowadzonych działań
Optymalizacja UX sklepu internetowego

Promocja e-commerce poprzez social media

20 

(w tym 8h projektu)

Facebook Ads
Instagram Ads
Pinterest Ads
Snapchat Ads
Projekt 8h

Strategie e-mailingowe w e-commerce

8

Tworzenie strategii e-mailingowych
Budowanie baz danych
Email design
Zarządzanie danymi i prywatność
Testowanie
Mierniki i efektywność e-mail marketingu

Wykorzystywanie AI do produkcji contentu na potrzeby ecommerce

8


GEN AI w copywritingu
GEN AI w produkcji wideo
GEN AI w produkcji photo
Narzędzia AI do wykorzystania e e-commerce
Prompting
Best practices

Lojalizacja klienta

8

Systemy afiliacyjne
Systemy lojalnościowe
Metody lojalizacji klienta

Automatyzacja no-code

4

Automatyzacje marketingowe w e-commerce

Narzędzia no-code

Repetytorium oraz powtórzenie materiału

6

RAZEM:

186

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Menedżer e-commerce

Nie ulega żadnej wątpliwości, że pierwsze miesiące 2020 roku niesamowicie przyspieszyły cyfrową transformację w prawie wszystkich aspektach gospodarki. Nagle pojawiło się mnóstwo klientów, którzy przenieśli się z offline’u i chcieli skorzystać z usług sklepów internetowych. Z drugiej strony normalne jest, że mocno zwiększyła się konkurencja w tej dziedzinie. To wszystko sprawiło, że postanowiłem stworzyć kierunek studiów kierowany do osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z handlem internetowym, albo wręcz planują otworzenie własnego e-sklepu.

Zastanawiając się jak sprawić, aby program studiów objął kluczowe elementy decydujące o sukcesie w branży e-commerce podzieliłem go na trzy grupy tematyczne:

  • podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego,
  • zasady budowania i zarządzania strukturami w e-commerce,
  • sposoby generowania sprzedaży.
  • Podział ten sprawia, że każdy ze Słuchaczy będzie mógł skoncentrować się na bardzo konkretnym wycinku działalności e-commerce przy jednoczesnym poznaniu całości. Mówiąc w skrócie, najważniejsze w tych studiach jest, aby nasz absolwent był w stanie stworzyć własny sklep internetowy, prowadzić go na co dzień i rozwijać poprzez poprowadzenie własnej kampanii w Google czy Facebook’u. Zapraszam na studia!

Studia Podyplomowe: Wojciech Szymański

dr Wojciech Szymański

Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów
    • Program studiów podyplomowych okazał się niezwykle wartościowy i spełnił moje oczekiwania. W trakcie trwania zajęć miałam możliwość pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania e-commerce, nowoczesnych technologii oraz strategii marketingowych w kanale online. Program był dobrze zorganizowany, a jego zawartość merytoryczna bardzo aktualna i odpowiadająca na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Kadra wykładowców składała się z ekspertów posiadających bogate doświadczenie praktyczne i teoretyczne. Szczególnie cenne były dla mnie zajęcia warsztatowe oraz projekty grupowe, które pozwoliły na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Możliwość współpracy z innymi uczestnikami studiów, wymiana doświadczeń i pomysłów, była niezwykle inspirująca i rozwijająca. Dzięki tym zajęciom nauczyłam się efektywnie zarządzać zespołami projektowymi oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania w mojej firmie. Monika Bury
    • Miałam przyjemność studiować na kierunku Menedżer e-commerce i spokojnie mogę polecić uczelnię WSiZ. Wszystkie wykłady i ćwiczenia były prowadzone przez osoby z doświadczeniem. Każde spotkanie było o czasie a wykładowcy zawsze byli przygotowani do zajęć. Obsługa studiów zawsze pomocna, wszystkie potrzebne informacje były nam dostarczane. Rzetelna uczelnia. Justyna Zajączkowska

WYBIERZ KIERUNEK

Menedżer e-commerce

CZAS TRWANIA STUDIÓW

186 godz.

2 semestry

CZESNE

2 600 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

październik 2024