STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne, Zarządzanie

Menedżer e-commerce

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

186 godz.

2 semestry

CZESNE

2 900 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

jesień 2025

Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych. A wszystko to w oparciu o rozwiązania AI i no-code.

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

Studia prowadzone pod patronatem

IDEO DIMAQ

Siatka przedmiotów na studiach Menedżer e-commerce została ułożona tak, by każda zdobyta umiejętność przydała się w realnych sytuacjach związanych z handlem elektronicznym. Ze względu na praktyczny charakter studiów w programie przewidzianych jest 36h zajęć projektowych. W ramach projektów słuchacze rozwiązują w podgrupach praktyczne problemy z branży e-commerce i konsultują swoje rozwiązania z prowadzącym. Ponadto treści ujęte w programie studiów przygotowują słuchaczy do egzaminów Google Ads i Google Analytics.

Program studiów obejmuje najbardziej aktualne i praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania internetu do celów sprzedażowych. Celem studiów jest wykształcenie osób doskonale odnajdujących się i funkcjonujących w branży e-commerce. Efekt ten osiągamy, dzięki podzieleniu programu studiów na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami e-commerce oraz sposoby generowania sprzedaży.


Niezwykle przydatnym w praktyce elementem studiów jest wprowadzenie do zajęć narzędzi sztucznej inteligencji. Używanie AI jest obecnie nieodłączną częścią pracy specjalisty marketingu internetowego.

AI ready


Studia objęte są akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicy otrzymują do wykorzystania punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych.


Adresat studiów podyplomowych Menedżer e-commerce

  • zarządzający przedsięwzięciami e-commerce,
  • przedsiębiorcy planujący wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży,
  • kierownicy i dyrektorzy działów e-commerce lub/i działów handlowych,
  • specjaliści ds. marketingu i sprzedaży,
  • osoby kształtujące wizerunek organizacji oraz realizujące strategie sprzedażowe,
  • wszyscy zainteresowani wykorzystaniem Internetu w komunikacji z klientem.

Absolwenci otrzymują:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych


Zobacz film o studiach

O tym jak się zmienił marketing i co warto wiedzieć, aby pracować w marketingu internetowym opowiada opiekun studiów Wojciech Szymański

Wybrane przedmioty

  • Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej
  • Charakterystyka branży e-commerce
  • Biznesplan sklepu internetowego
  • Rozpoczynanie sprzedaży internetowej
  • Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce
  • Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika (z przygotowaniem do egzaminu Google Analytics)
  • Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki (z przygotowaniem do egzaminu Google Ads)
  • Promocja e-commerce poprzez social media
  • Strategie e-mailingowe w e-commerce
  • Szczególne formy promocji w e-commerce
  • Repetytorium oraz powtórzenie materiału

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej

12

Przygotowanie produktu - usługi do sprzedaży
Określanie klienta docelowego
Sposoby dotarcia do percepcji klienta
Najważniejsze koncepcje i zasady handlu elektronicznego
Podmioty w handlu elektronicznym
Metody komunikacji z klientem
Proces zakupowy klienta w Internecie

Charakterystyka branży e-commerce

20 

(w tym 6h projektu)

Prawo w handlu internetowym
Rynek e-commerce w Polsce
Innowacje i trendy w e-commerce
Prawo w handlu internetowym
Źródła przychodów i koszty w e-commerce
Social Commerce
Analiza - metody, narzędzia i źródła informacji
Ropo i showrooming
Projekt 6h

Biznesplan sklepu internetowego

14 

(w tym 6h projektu)

Czynniki sukcesu w e-commerce
Finansowanie w e-commerce
Koncepcja i biznesplan dla sklepu internetowego
Transgraniczny handel internetowy
Logistyka w sklepie internetowym
Definiowanie celów
Metody budżetowania i rozliczania kampanii
Omnichannel
Projekt 6h

Rozpoczynanie sprzedaży internetowej

32 

(w tym 8h projektu)

Techniczne tworzenie sklepu internetowego
Podstawy HTML, CSS, PHP
Płatności elektroniczne
Wybór i obsługa sprzedaży na marketplace
Automatyzacja procesów e-commerce
Potrzebne i wskazane integracje kanałów sprzedaży
Projekt 8h

Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki

34 

(w tym 8h projektu)

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Google Ads dla e-commerce
Narzędzia wspomagające
Osiąganie efektu synergii w SEM

Google Ads dla e-commerce
Projekt 8h

Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce

8

Podstawy rekrutacji
Budowa wyspecjalizowanego zespołu
Potrzeby w zespole e-commerce
Komunikacja w zespole
Optymalizacja efektywności zespołu
Określanie ról i zakresu obowiązków
Rozliczanie i premiowanie zespołu
Konflikty w zespole
Outsourcing zadań i specjalizacji

Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika

12


Analiza strategiczna w e-commerce
Wykorzystanie Google Analytics w e-commerce
Definiowanie grup docelowych i person
Customer Journey
Istotne wskaźniki oraz współczynniki
Dashboardy managerskie i analityczne
Pomiar skuteczności prowadzonych działań
Optymalizacja UX sklepu internetowego

Promocja e-commerce poprzez social media

20 

(w tym 8h projektu)

Facebook Ads
Instagram Ads
Pinterest Ads
Snapchat Ads
Projekt 8h

Strategie e-mailingowe w e-commerce

8

Tworzenie strategii e-mailingowych
Budowanie baz danych
Email design
Zarządzanie danymi i prywatność
Testowanie
Mierniki i efektywność e-mail marketingu

Wykorzystywanie AI do produkcji contentu na potrzeby ecommerce

8


GEN AI w copywritingu
GEN AI w produkcji wideo
GEN AI w produkcji photo
Narzędzia AI do wykorzystania e e-commerce
Prompting
Best practices

Lojalizacja klienta

8

Systemy afiliacyjne
Systemy lojalnościowe
Metody lojalizacji klienta

Automatyzacja no-code

4

Automatyzacje marketingowe w e-commerce

Narzędzia no-code

Repetytorium oraz powtórzenie materiału

6

RAZEM:

186

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Menedżer e-commerce

Projektując program tych studiów, zależało mi na tym, aby był on elastyczny i na bieżąco odpowiadał na najnowsze trendy, takie jak sztuczna inteligencja (AI) oraz no-code. Chciałem, by nasi prowadzący mieli możliwość wprowadzania do zajęć najbardziej aktualnych rozwiązań i narzędzi. Daje to naszym słuchaczom dostęp do najnowszych technologii w marketingu internetowym.

Do obsady zapraszam wyłącznie praktyków z wieloletnim doświadczeniem, którzy doskonale znają aktualne wyzwania rynkowe i bazują na nowoczesnych narzędziach, takich jak AI, no-code czy automatyzacja. To dzięki ich wiedzy i codziennej pracy w branży nasi słuchacze uczą się realnych, sprawdzonych rozwiązań, które z powodzeniem wykorzystują w swojej zawodowej praktyce. AI odgrywa kluczową rolę w marketingu, dlatego dbam, by nasze studia były zawsze zgodne z najnowszymi osiągnięciami tej technologii.

Aby program studiów objął kluczowe elementy decydujące o sukcesie w branży e-commerce podzieliłem go na trzy grupy tematyczne:

  • podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego,
  • zasady budowania i zarządzania strukturami w e-commerce,
  • sposoby generowania sprzedaży.
  • Podział ten sprawia, że każdy ze Słuchaczy będzie mógł skoncentrować się na bardzo konkretnym wycinku działalności e-commerce przy jednoczesnym poznaniu całości.

    Mówiąc w skrócie, najważniejsze w tych studiach jest, aby nasz absolwent był w stanie stworzyć własny sklep internetowy, prowadzić go na co dzień i rozwijać poprzez poprowadzenie własnej kampanii w Google czy Facebook’u. Zapraszam na studia!

dr inż. Wojciech Szymański

Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów
    • Program studiów podyplomowych okazał się niezwykle wartościowy i spełnił moje oczekiwania. W trakcie trwania zajęć miałam możliwość pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania e-commerce, nowoczesnych technologii oraz strategii marketingowych w kanale online. Program był dobrze zorganizowany, a jego zawartość merytoryczna bardzo aktualna i odpowiadająca na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Kadra wykładowców składała się z ekspertów posiadających bogate doświadczenie praktyczne i teoretyczne. Szczególnie cenne były dla mnie zajęcia warsztatowe oraz projekty grupowe, które pozwoliły na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Możliwość współpracy z innymi uczestnikami studiów, wymiana doświadczeń i pomysłów, była niezwykle inspirująca i rozwijająca. Dzięki tym zajęciom nauczyłam się efektywnie zarządzać zespołami projektowymi oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania w mojej firmie. Monika Bury
    • Miałam przyjemność studiować na kierunku Menedżer e-commerce i spokojnie mogę polecić uczelnię WSiZ. Wszystkie wykłady i ćwiczenia były prowadzone przez osoby z doświadczeniem. Każde spotkanie było o czasie a wykładowcy zawsze byli przygotowani do zajęć. Obsługa studiów zawsze pomocna, wszystkie potrzebne informacje były nam dostarczane. Rzetelna uczelnia. Justyna Zajączkowska

WYBIERZ KIERUNEK

Menedżer e-commerce

CZAS TRWANIA STUDIÓW

186 godz.

2 semestry

CZESNE

2 900 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

jesień 2025