STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne, Zarządzanie
Menedżer e-commerce
ZAPISZ SIĘ NA STUDIACZAS TRWANIA STUDIÓW
186 godz.
2 semestry
CZESNE
2 900 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2025
Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych. A wszystko to w oparciu o rozwiązania AI i no-code.
Te studia sprawią, że staniesz się specjalistą w branży e-commerce. Będziesz wiedział jak wykorzystać internet do celów sprzedażowych. A wszystko to w oparciu o rozwiązania AI i no-code.

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU
Studia prowadzone pod patronatem
Siatka przedmiotów na studiach Menedżer e-commerce została ułożona tak, by każda zdobyta umiejętność przydała się w realnych sytuacjach związanych z handlem elektronicznym. Ze względu na praktyczny charakter studiów w programie przewidzianych jest 36h zajęć projektowych. W ramach projektów słuchacze rozwiązują w podgrupach praktyczne problemy z branży e-commerce i konsultują swoje rozwiązania z prowadzącym. Ponadto treści ujęte w programie studiów przygotowują słuchaczy do egzaminów Google Ads i Google Analytics.
Program studiów obejmuje najbardziej aktualne i praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania internetu do celów sprzedażowych. Celem studiów jest wykształcenie osób doskonale odnajdujących się i funkcjonujących w branży e-commerce. Efekt ten osiągamy, dzięki podzieleniu programu studiów na trzy grupy tematyczne: podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego, zasady budowania i zarządzania strukturami e-commerce oraz sposoby generowania sprzedaży.
Niezwykle przydatnym w praktyce elementem studiów jest wprowadzenie do zajęć narzędzi sztucznej inteligencji. Używanie AI jest obecnie nieodłączną częścią pracy specjalisty marketingu internetowego.
Studia objęte są akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicy otrzymują do wykorzystania punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to międzynarodowy program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych.
Adresat studiów podyplomowych Menedżer e-commerce
- zarządzający przedsięwzięciami e-commerce,
- przedsiębiorcy planujący wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży,
- kierownicy i dyrektorzy działów e-commerce lub/i działów handlowych,
- specjaliści ds. marketingu i sprzedaży,
- osoby kształtujące wizerunek organizacji oraz realizujące strategie sprzedażowe,
- wszyscy zainteresowani wykorzystaniem Internetu w komunikacji z klientem.
Absolwenci otrzymują:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Zobacz film o studiach
O tym jak się zmienił marketing i co warto wiedzieć, aby pracować w marketingu internetowym opowiada opiekun studiów Wojciech Szymański
Wybrane przedmioty
- Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej
- Charakterystyka branży e-commerce
- Biznesplan sklepu internetowego
- Rozpoczynanie sprzedaży internetowej
- Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce
- Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika (z przygotowaniem do egzaminu Google Analytics)
- Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki (z przygotowaniem do egzaminu Google Ads)
- Promocja e-commerce poprzez social media
- Strategie e-mailingowe w e-commerce
- Szczególne formy promocji w e-commerce
- Repetytorium oraz powtórzenie materiału
PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej | 12 | Przygotowanie produktu - usługi do sprzedaży |
Charakterystyka branży e-commerce | 20 (w tym 6h projektu) | Prawo w handlu internetowym |
Biznesplan sklepu internetowego | 14 (w tym 6h projektu) | Czynniki sukcesu w e-commerce |
Rozpoczynanie sprzedaży internetowej | 32 (w tym 8h projektu) | Techniczne tworzenie sklepu internetowego |
Promocja e-commerce poprzez wyszukiwarki | 34 (w tym 8h projektu) | Pozycjonowanie sklepu internetowego Google Ads dla e-commerce |
Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce | 8 | Podstawy rekrutacji |
Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika | 12 | Analiza strategiczna w e-commerce |
Promocja e-commerce poprzez social media | 20 (w tym 8h projektu) | Facebook Ads |
Strategie e-mailingowe w e-commerce | 8 | Tworzenie strategii e-mailingowych |
Wykorzystywanie AI do produkcji contentu na potrzeby ecommerce | 8 | GEN AI w copywritingu |
Lojalizacja klienta | 8 | Systemy afiliacyjne |
Automatyzacja no-code | 4 | Automatyzacje marketingowe w e-commerce Narzędzia no-code |
Repetytorium oraz powtórzenie materiału | 6 | |
RAZEM: | 186 |
OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU
Menedżer e-commerce
Projektując program tych studiów, zależało mi na tym, aby był on elastyczny i na bieżąco odpowiadał na najnowsze trendy, takie jak sztuczna inteligencja (AI) oraz no-code. Chciałem, by nasi prowadzący mieli możliwość wprowadzania do zajęć najbardziej aktualnych rozwiązań i narzędzi. Daje to naszym słuchaczom dostęp do najnowszych technologii w marketingu internetowym.
Do obsady zapraszam wyłącznie praktyków z wieloletnim doświadczeniem, którzy doskonale znają aktualne wyzwania rynkowe i bazują na nowoczesnych narzędziach, takich jak AI, no-code czy automatyzacja. To dzięki ich wiedzy i codziennej pracy w branży nasi słuchacze uczą się realnych, sprawdzonych rozwiązań, które z powodzeniem wykorzystują w swojej zawodowej praktyce. AI odgrywa kluczową rolę w marketingu, dlatego dbam, by nasze studia były zawsze zgodne z najnowszymi osiągnięciami tej technologii.
Aby program studiów objął kluczowe elementy decydujące o sukcesie w branży e-commerce podzieliłem go na trzy grupy tematyczne:
- podstawy sprzedaży i marketingu sieciowego,
- zasady budowania i zarządzania strukturami w e-commerce,
- sposoby generowania sprzedaży.
Podział ten sprawia, że każdy ze Słuchaczy będzie mógł skoncentrować się na bardzo konkretnym wycinku działalności e-commerce przy jednoczesnym poznaniu całości.
Mówiąc w skrócie, najważniejsze w tych studiach jest, aby nasz absolwent był w stanie stworzyć własny sklep internetowy, prowadzić go na co dzień i rozwijać poprzez poprowadzenie własnej kampanii w Google czy Facebook’u. Zapraszam na studia!

dr inż. Wojciech Szymański
Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.
DLACZEGO TEN KIERUNEK?
Opinie absolwentów
- Program studiów podyplomowych okazał się niezwykle wartościowy i spełnił moje oczekiwania. W trakcie trwania zajęć miałam możliwość pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania e-commerce, nowoczesnych technologii oraz strategii marketingowych w kanale online. Program był dobrze zorganizowany, a jego zawartość merytoryczna bardzo aktualna i odpowiadająca na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Kadra wykładowców składała się z ekspertów posiadających bogate doświadczenie praktyczne i teoretyczne. Szczególnie cenne były dla mnie zajęcia warsztatowe oraz projekty grupowe, które pozwoliły na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Możliwość współpracy z innymi uczestnikami studiów, wymiana doświadczeń i pomysłów, była niezwykle inspirująca i rozwijająca. Dzięki tym zajęciom nauczyłam się efektywnie zarządzać zespołami projektowymi oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania w mojej firmie. Monika Bury
- Miałam przyjemność studiować na kierunku Menedżer e-commerce i spokojnie mogę polecić uczelnię WSiZ. Wszystkie wykłady i ćwiczenia były prowadzone przez osoby z doświadczeniem. Każde spotkanie było o czasie a wykładowcy zawsze byli przygotowani do zajęć. Obsługa studiów zawsze pomocna, wszystkie potrzebne informacje były nam dostarczane. Rzetelna uczelnia. Justyna Zajączkowska
WYBIERZ KIERUNEK
Menedżer e-commerce
CZAS TRWANIA STUDIÓW
186 godz.
2 semestry
CZESNE
2 900 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2025