CZAS TRWANIA STUDIÓW
160 godz.
2 semestry
CZESNE
3 300 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
hybrydowa
około 80% zajęć online
Zdobądź wykształcenie w zawodzie przyszłości, zostań specjalistą z zakresu User Experience (UX)
Zdobądź wykształcenie w zawodzie przyszłości, zostań specjalistą z zakresu User Experience (UX)

UX, czyli User Experience, to nowy obszar badań i zainteresowania osób, zajmujących się działalnością w sieci. Specjaliści ds. UX odgrywają kluczową rolę w projektowaniu i wdrażaniu produktów interaktywnych, m.in. systemów webowych, aplikacji mobilnych, systemów dla urządzeń ubieralnych Wearables (np. SmartWatch), a także innych rozwiązań z kategorii internet rzeczy (Internet of Things). Osoby zajmujące się User Experience są odpowiedzialne za całość wrażeń doświadczanych podczas korzystania z produktu interaktywnego, co istotnie zwiększa satysfakcję konsumenta oraz prawdopodobieństwo sukcesu rynkowego produktu.
Program studiów i treści zajęć zostały opracowane w oparciu o model doświadczenia użytkownika, który uwzględnia 5 kluczowych warstw:
- warstwa strategii,
- warstwa zakresu (wymagania wobec produktu interaktywnego – funkcje oraz treści),
- warstwa struktury (architektura informacji, logika interakcji użytkownika z produktem),
- warstwa szkieletu (nawigacja, dobór i rozmieszczenie elementów interfejsu użytkownika),
- warstwa powierzchni (kolorystyka, grafika, typografia).
Studia mają charakter praktyczny. Oprócz zajęć dydaktycznych słuchacze realizują zadania projektowe od koncepcji do prototypu rozwiązania w 3-4 osobowych zespołach. Postępy projektu są konsultowane w ramach godzin projektowych z wykładowcami – mentorami odpowiedzialnymi za poszczególne bloki tematyczne studiów.
Adresat studiów podyplomowych User Experience
- osoby, które chcą od podstaw wykształcić się jako specjalista ds. User Experience.
Absolwenci otrzymują:
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Wybrane przedmioty
- Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego
- Cyberpsychologia zachowań konsumenckich – psychologiczne aspekty UX
- Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting
- Projektowanie architektury informacji i interakcji
- Projektowanie graficzne produktów cyfrowych
- Prototypowanie rozwiązań interaktywnych
- Badania użyteczności
- Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych
- User Experience – praktyka komunikacji z klientem
PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego | 28 | Obszary wiedzowe analizy biznesowej Role w zespole, wymagane umiejętności oraz typowe zadania Analiza strategiczna przedsięwzięcia Metody i techniki planowania i projektowania elementów strategii produktu: - prototypowanie modelu biznesowego, - tworzenie profili użytkowników, - projektowanie propozycji wartości, - formułowanie wizji rozwiązania. Wydobywanie i specyfikacja wymagań Zarządzanie wymaganiami produktu. |
Cyberpsychologia zachowań konsumenckich - psychologiczne aspekty UX | 16 | Dlaczego cyberpsychologia jest podstawą projektowania user experience? |
Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting | 12 | Rola komunikacji a rola treści w rzeczywistości interaktywnej Notatka, artykuł, blog i karta produktu – różne formaty treści w cyfrowej komunikacji Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz wewnątrz projektowych Planowanie , projektowanie i tworzenie treści oraz ich czas i miejsce w procesie projektowym Jak skutecznie oddziaływać na odbiorcę, czyli komunikacja perswazyjna Dobór narzędzi, formatów i treści dla realizacji konkretnych zadań i celów projektowych Trudności i ograniczenia w komunikacji oraz ewaluacja skuteczności treści Content marketing – jak go realizować w praktyce i dlaczego jest tak ważny SEO Copywriting jako specyficzna odmiana treści. |
Projektowanie architektury informacji i interakcji | 12 | Istota oraz rola architektury informacji w projektach produktów interaktywnych. |
Projektowanie graficzne produktów cyfrowych | 20 | Psychofizjologia widzenia w projektowaniu interfejsów produktów interaktywnych: - kanony projektowania, - formy niemożliwe, - kamuflaż, - figura i tło, - słowo i obraz, przenikanie. Podstawy projektowania z użyciem grafiki wektorowej i rastrowej na potrzeby produktów interaktywnych: - layout, - kompozycja, - forma i funkcja, - fotografia, - typografia |
Prototypowanie rozwiązań interaktywnych | 20 | Rola prototypowania w cyklu wytwórczym produktów interaktywnych. |
Badania użyteczności | 20 | Istota badań użyteczności. |
Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych | 20 | Specyfika projektów produktów cyfrowych. |
User Experience - praktyka komunikacji z klientem | 12 | Sposoby przekonania klienta do zakupu: - Cecha/Zaleta/Korzyść produktu i dowód ich dostarczenia, - klient i jego motywacja, - informacja do przekazania klientowi. Narzędzia dotarcia do klienta: - zwrócenie uwagi - stworzenie zainteresowania - Call to Action. Techniki win-win w negocjacjach z interesariuszami: - postawy w negocjacjach, - obiekcje i ich pokonywanie |
RAZEM: | 160 |
OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU
User Experience (UX)
Korzystanie z stron internetowych, aplikacji na telefony czy komputery, a także używanie urządzeń interaktywnych stało się nieodłącznym elementem codzienności każdego z nas. Z tego powodu zawód specjalisty ds. UX z roku na rok staje się coraz to popularniejszy. UX, czyli User Experience, to zbiór doświadczeń, jakie towarzyszą użytkownikowi produktu cyfrowego.
W związku z informatyzacją i ucyfrowieniem każdego aspektu naszego życia, zawód ten stał się niezwykle potrzebny. Dzięki specjalistom ds. UX użytkowanie aplikacji czy stron internetowych jest o wiele przyjemniejsze oraz łatwiejsze. Osoba, pracująca w branży UX, zajmuje się analizowaniem produktu cyfrowego pod kątem jego funkcjonalności oraz wygody stosowania. Uwagi i spostrzeżenia specjalisty są następnie implementowane przez grafików i programistów, z którymi ściśle współpracuje.
Praca na stanowisku UX designera to połączenie pasji do technologii oraz psychologii. Osoba, pragnąca realizować się w tej dziedzinie, powinna być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale również mieć wiedzę na temat samych użytkowników. Ponadto zawód specjalisty ds. UX wymaga poczucia estetyki, skrupulatności oraz umiejętności zrozumienia potrzeb odbiorcy.

dr inż. Jacek Jakieła
Specjalista z obszaru analityki biznesowej, analizy i projektowania informatycznych systemów zarządzania, baz danych oraz technologii agentowych.
DLACZEGO TEN KIERUNEK?
Opinie absolwentów
WYBIERZ KIERUNEK
User Experience (UX)
CZAS TRWANIA STUDIÓW
160 godz.
2 semestry
CZESNE
3 300 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
hybrydowa
około 80% zajęć online