STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne

Social Media Marketing

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

178 godz.

2 semestry

CZESNE

2 400 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

19.10.2024

Zawód social media menedżera jest na wyciągnięcie Twojej ręki. Zostań prawdziwym specjalistą mediów społecznościowych!

Zajęcia w trakcie realizacji, zapytaj o wolne miejsca.

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

Studia prowadzone pod patronatem

IDEO

Obecnie coraz więcej firm oraz organizacji zaczyna pokazywać swoje działania w sieci. Z tego powodu social media menedżer to zawód aktualnie bardzo popularny i przyszłościowy! Jeżeli pracujesz już w branży social media bądź dopiero chcesz podjąć taką pracę, studia na kierunku Social media marketing świetnie przygotują Cię do tego zawodu!

W czasie zajęć posiądziesz wiedzę dotyczącą prowadzenia działań promocyjnych za pomocą mediów społecznościowych, dokładniej Facebook’a, Instagram’a, TikTok’a, YouTube’a, LinkedIn’a oraz Snapchat’a. Program studiów obejmuje tematykę z obszarów analityki biznesowej, kreacji treści, przygotowywania materiałów video i co ważne, wykorzystania narzędzi społecznościowych do realizacji strategii marketingowych i sprzedażowych. Zajęcia prowadzą praktycy z wieloletnim doświadczeniem i pasjonaci mediów społecznościowych.

Ze względu na współczesny temat studiów, program zajęć jest stale udoskonalany, abyś jako słuchacz studiów otrzymał aktualną wiedzę. Kształcimy m.in. z zagadnień dotyczących YouTube Shorts, Instagram Reels, Instagram Stories oraz Facebook Live. Dodatkowo w trakcie zajęć poruszane są zagadnienia związane z integracjami (np. użycie systemu Make), tak aby poza wiedzą z wykorzystania samych form social media, słuchacze wiedzieli również jak zwiększać produktywność swoją lub zespołu.


Adresat studiów podyplomowych Social Media

  • osoby, które chcą pracować w agencjach marketingowych, jak i w działach marketingowych przedsiębiorstw,
  • pracownicy działów social media marketingu,
  • osoby, które chcą zrozumieć social media.

Absolwenci otrzymują:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Zobacz film o studiach

O tym jak się zmienił marketing i co warto wiedzieć, aby pracować w marketingu internetowym opowiada opiekun studiów Wojciech Szymański

Wybrane przedmioty

  • Digital Customer Experience
  • Design Thinking
  • Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, LinkedIn, Youtube – działania organiczne i płatne
  • Google Analytics i Google Looker Studio
  • Nagrywanie i montaż wideo dla Social Media
  • Copywriting w Social Media
  • Memetyka i real time marketing w Social Media
  • Prawne aspekty marketingu w mediach społecznościowych
  • Social analytics, listening i monitoring
  • Business Intelligence oraz zewnętrzne narzędzia do analizy Social Media

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Strategie i trendy w Social Media Marketingu

6

Rynek reklamy social mediów na tle innych mediów
Marketing mediów społecznościowych w strategii firmy
Użytkownicy Social Media w Polsce i na świecie
Kanały komunikacji w Internecie - rodzaje i koncepcje klasyfikacji
Podstawowe modele zakupu i emisji reklamy w Social Media - w tym: modele emisji reklam: RON, ROS, ROC, modele zakupu reklam: FF, CPM, CPC, CPL, CPD, CPS, eCPM
Podstawowe narzędzia i wskaźniki
Trendy w Social Media
Ścieżka kariery Social Media Managera
Monetyzacja treści w internecie
Istota i praktyczne zastosowanie wskaźników CTR i CR
Istota i praktyczne zastosowanie wskaźników wizyta i odsłona

Digital Customer Experience

8

Koncepcja podziału kanałów komunikacji na earned, owned i paid media
Znajomość i umiejętność interpretacji i zastosowania podstawowych koncepcji i modeli takich jak: AIDA, inbound i outbound marketing
Istota i różnice pomiędzy kampaniami sprzedażowymi i wizerunkowymi
Umiejętność translacji celów biznesowych i marketingowych na dobór narzędzi i działań w Internecie
Miejsce Social Media w Customer Journey
Grupa docelowa, persona, touch pointy
Pomiar skuteczności prowadzonych działań
Ekonomia behawioralna
Social Listening
NPS - Net Promoter Score
Przygotowanie strategii marketingowej w mediach społecznych
Umiejętność doboru wskaźników KPI ze względu na cel

Design Thinking

8

Podstawowe pojęcia, geneza, ideologia, zasady Design Thinking
Metody i narzędzia
Zastosowanie Design Thinking swojej pracy

Facebook i Instagram - działania organiczne i płatne

20

Jak działa algorytm Facebook
Jak działa algorytm Instagram
Interfejsy aplikacji
Facebook i Instagram w sprzedaży i marketingu
Budowanie marki osobistej poprzez Facebook i Instagram
Social Commerce

Snapchat i TikTok - działania organiczne i płatne

12

Działanie algorytmu Snapchat i algorytmu TikTok
Interfejs aplikacji
Budowa marki osobistej poprzez Snapchat i TikTok
Snapchat i TikTok w sprzedaży i marketingu

LinkedIn - działania organiczne i płatne

8

Algorytm LinkedIn
LinkedIn w sprzedaży i marketingu
Interfejs aplikacji
Budowanie marki osobistej poprzez LinkedIn
Social selling

You Tube - działania organiczne i płatne

6

Działanie algorytmu YouTube
YouTube w sprzedaży i marketingu
Budowa marki osobistej poprzez YouTube
Interfejs aplikacji

Chatbot i Messenger Marketing

8

Możliwości jakie daje firmie chatbot na Facebooku
Jak stworzyć pierwszego bota
Podstawy programowania asystentów
Rodzaje i przykłady wykorzystywania chatbotów
Strategie wykorzystywania
Newsletter na Messengerze

Google Analytics i Google Looker Studio

16

Google Analytics - panel
Podstawowe pojęcia i narzędzia związane z webanalityką
Cele i konwersja
Wskaźniki i wymiary
Łączenie różnych źródeł i danych
Wizualizacja połączonych danych
Udostępnianie raportów
Wykorzystanie GLS do współpracy zespołu
Wykorzystywanie szablonów do tworzenia własnych raportów

Nagrywanie i montaż wideo dla Social Media

22

Zasady produkcji wideo pod konkretne platformy social media
Obsługa programów do montażu i obróbki wideo
Scena i kamera

Wykorzystanie AI

Transmisja LIVE

8

Przygotowanie do transmisji na żywo
Studio, sprzęt i oprogramowanie do transmisji na żywo
Platformy live streaming
Techniki budowania zaangażowania publiczności
Ćwiczenia praktyczne

Prezentacja przed kamerą

8

Wystąpienie publiczne a autoprezentacja
Mowa ciała, modulowanie głosu, stosowanie chwytów retorycznych, efektowne i efektywne zakończenie prezentacji
Sposoby budowania kadru
Ćwiczenia praktyczne

Copywriting w Social Media

24

Data Journalism
Storytelling, czyli opowieść w budowaniu marki
Sztuczna inteligencja w Social Media
Warsztat z tworzenia content planu i harmonogramowania
Umiejętność selekcji form content marketingu w zależności od celu oraz możliwości medium
Dobre praktyki w zakresie copywritingu w social media

AI w copywritingu

Memetyka i real time marketing w Social Media

4

Definicja Real-Time Marketingu
Real-Time Marketing a News Jacking
Kanały Real-Time Marketingu
Strategia Real-Time Marketingu
Skąd czerpać pomysły i inspiracje

Wykorzystanie sztucznej inteligencji

Prawne aspekty marketingu w mediach społecznościowych

8

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji a reklama porównawcza, moderowanie forów internetowych i działania niedozwolone
Prawo Prasowe a odpowiedzialność wydawcy i reklamodawcy na serwisach internetowych
Prawo Karne a reklama w internecie
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości a reklama alkoholu w Internecie
Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia a reklama preparatów do żywienia niemowląt
Ustawa o grach hazardowych a reklama hazardu
Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych a reklama wyrobów tytoniowych
Prawo farmaceutyczne a reklama leków w inernecie
Aspekty prawne związane z reklamą kierowaną do dzieci
Aspekty prawa autorskiego w sieci

Social analytics, listening i monitoring

8

Facebook Audience Insights
LinkedIn Page analytics
YouTube analytics

Business Intelligence oraz zewnętrzne narzędzia do analizy social media

8

Przegląd zewnętrznych narzędzi do analizy SM
Znajomość podstawowych możliwości, zastosowań i różnic pomiędzy narzędziami takimi jak: Brand24, Facebook Insights, Google Ads, Google Analytics, Google Keyword Tool, Google Trends, Google URL Builder , NetTrack, PBI MegaPanel, PBI Pl@net, SoTrender, TGI
Praca z wybranymi narzedziami - np. Brand24, Sotrender, Rival IQ, Tweet Binder, Social Blade, NapoleonCat, BuzzSumo

Wykorzystanie AI w analityce biznesowej

RAZEM:

178

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Social Media Marketing

Media społecznościowe rok w rok przyciągają kolejnych użytkowników. Nic więc dziwnego, że na rynku istnieje zapotrzebowanie na specjalistów , którzy potrafią wykorzystać rosnącą popularność social mediów w strategii marketingowej firm różnych wielkości i z różnych branż. Obserwując trendy rynkowe możemy się spodziewać, że to już wysokie zapotrzebowanie będzie jeszcze wzrastało.

Jednocześnie rynek mediów społecznościowych jest niezwykle zmienny. Dlatego też każdy, kto chce rozwijać swoją karierę w marketingu cyfrowym potrzebuje ugruntowanej wiedzy tak, aby z powodzeniem tworzyć angażujące treści i budować trwałe relacje ze swoimi odbiorcami.

W trakcie naszych studiów poznasz tajniki strategii docierania do grup docelowych z mniej i bardziej popularnych platform social media. Nauczysz się także metod korzystania z systemów analitycznych do pomiaru sukcesu swoich kampanii. Zwiększysz tym samym kompetencje w marketingu cyfrowym i otworzysz sobie drzwi do nowych możliwości kariery zawodowej w pasjonującym obszarze biznesu.

Studia Podyplomowe: Wojciech Szymański

dr inż. Wojciech Szymański

Ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów

WYBIERZ KIERUNEK

Social Media Marketing

CZAS TRWANIA STUDIÓW

178 godz.

2 semestry

CZESNE

2 400 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

online

PIERWSZE ZAJĘCIA

19.10.2024