CZAS TRWANIA STUDIÓW
180 godz.
2 semestry
CZESNE
2 600 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2025
Sprzedaż i marketing stanowią podstawę sukcesu każdej firmy. Jeżeli chcesz zostać specjalistą w dziedzinie zarządzania zespołami odpowiedzialnymi za te działy, zapisz się na studia!
Sprzedaż i marketing stanowią podstawę sukcesu każdej firmy. Jeżeli chcesz zostać specjalistą w dziedzinie zarządzania zespołami odpowiedzialnymi za te działy, zapisz się na studia!

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU
Program studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie sprzedażą i marketingiem kształci praktyczne umiejętności zarządzania zespołami sprzedaży i marketingu. Ponadto bierze on pod uwagę rozwój technologii informacyjnych i uczy swobodnego poruszania się w tradycyjnych i wirtualnych kanałach sprzedaży.
Studia przygotowują specjalistów i menedżerów, którzy będą gotowi poprowadzić działania marketingowe i sprzedażowe w firmach z różnych branż. Będą oni potrafili przeprowadzić analizę produktową firmy, ocenić jej sytuację rynkową a następnie wybrać najlepsze metody dotarcia do klienta. Absolwent studiów będzie również wiedział jak zarządzać zespołem sprzedażowym tak, aby z sukcesem zrealizować przyjętą strategię marketingową.
Adresat studiów Zarządzanie sprzedażą i marketingiem
- osoby zarządzające działami sprzedaży i marketingu,
- osoby poszukujące awansu w obszarze sprzedaży i marketingu
- osoby pracujące na stanowisku dyrektora handlowego lub planujących objąć taką funkcję,
- osoby zarządzające małymi i średnimi firmami (dzięki studiom wykształcisz w sobie cechy lidera, potrafiącego nakreślić strategię firmy, jak i cechy managera sprzedaży czuwającego nad realizacją planów ekspansji firmy).
Absolwenci otrzymują:
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Certyfikat ukończenia szkolenia „Akademia Trenera” wydany przez Inprogress
- Certyfikat ukończenia kursu „Data Storytelling” wydany przez OnData
Wybrane przedmioty
- Sprzedaż i marketing w strategii firmy
- Komunikacja interpersonalna w zespole
- Narzędzia komunikacji marketingowej
- Narzędzia kontaktów sprzedażowych
- Budowanie zespołu – rekrutacja i selekcja
- Negocjacje sprzedażowe i zarządcze
- Stres w pracy menedżera
- Analityka sprzedażowa na bazie MS Excel
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Akademia Trenera – kurs
- Efektywność i czas pracy handlowca
- E-marketing i E-sprzedaż
- Data Storytelling – kurs
- Zarządzanie zespołem wsparcia sprzedaży
- Marketplace – gra symulacyjna
PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Sprzedaż i marketing w strategii firmy | 8 | Strategia sprzedaży i marketingu w firmie. Modele sprzedażowe. Najważniejsze elementy strategii marketingowej. Współpraca działu marketingu ze sprzedażą. |
Komunikacja interpersonalna w zespole | 8 | Współczesne systemy organizacji przedsiębiorstw a czynnik ludzki. Procesy komunikacyjne w zarządzaniu organizacjami – ujęcie indywidualne, zespołowe i systemowe. Zasady skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Zasady i techniki efektywnego słuchania i mówienia. Bariery skutecznej komunikacji. Rola emocji w komunikacji. Komunikacja asertywna. |
Narzędzia komunikacji marketingowej | 16 | Podstawy marketingu i komunikacji marketingowej. Teoria i praktyka PR. Techniki reklamy. Tworzenie kampanii promocyjnych. |
Narzędzia kontaktów sprzedażowych | 12 | Techniki kontaktu z potencjalnym klientem. Zasady skutecznego kontaktu telefonicznego. Narzędzia do prospectingu i budowania sieci kontaktów. Narzędzia wspierające ewidencję kontaktów sprzedażowych. |
Budowanie zespołu - rekrutacja i selekcja | 8 | Rekrutacja pracowników (konstruowanie ofert, sposoby rekrutacji pracowników, symulacje rozmów kwalifikacyjnych). Rynek pracownika (jak szukać pracy, jak stworzyć skuteczne dokumenty aplikacyjne, jak dobrze zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej). Analiza potencjału pracowników (zarządzanie talentami, fluktuacja). |
Zarządzanie zespołem wsparcia sprzedaży | 12 | Charakterystyka zespołów back-office i ich miejsce w strukturze organizacji. Analiza i klasyfikacja portfolio procesów wspierających sprzedaż. Tworzenie i rozwój zespołu wsparcia – podejście projektowe. Relacje i komunikacja z działami sprzedaży, marketingu, finansów i wielu innych. Zarządzanie operacyjne – organizacja pracy, zastępowalność, priorytetyzowanie kompetencje w zespole i wykorzystanie matrycy kompetencji. Dobre praktyki – spotkania operacyjne, standardy komunikacji i raportowania. |
Negocjacje sprzedażowe i zarządcze | 12 | Emocje i racjonalizm w negocjacjach. Negocjacje zarządcze i sprzedażowe w sytuacjach konfliktowych. System negocjacyjny win-win - oddzielanie problemu od ludzi, poszukiwanie prawdziwego celu negocjacji, poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, obrona przed heurystykami i perswazją. Tworzenie strategii negocjacyjnej w modelu win-win. |
Stres w pracy menedżera | 8 | Asertywność. Delegowanie. Performance Management - zarządzanie wynikiem. Diagnoza, cel, plan, wdrożenie, monitoring. |
Analityka sprzedażowa na bazie MS Excel | 16 | Istota analityki biznesowej w kontekście działań marketingowych i sprzedażowych przedsiębiorstwa. Definicja podstawowych pojęć oraz zakresu dziedziny. Kluczowe obszary analityki biznesowej. Proces analizy danych – etapy, typowe działania analityka. Możliwości i ograniczenia analityki biznesowej. Wprowadzenie do projektowania modeli danych i zapytań. Przetwarzanie danych transakcyjnych za pomocą tabel. Sortowanie, filtrowanie wykorzystanie funkcji tabel do obliczeń w zakresie statystyki opisowej. Analiza danych z wykorzystaniem mechanizmów tabel przestawnych. Wizualizacja danych. Formy wizualizacji, dobre praktyki i dobór typu wizualizacji do celu prezentacji. Elementy analizy warunkowej. Tabele danych, scenariusze, analiza Co jeśli? Wykorzystanie metod, technik i narzędzi optymalizacji we wspomaganiu decyzji sprzedażowych. Podstawy technik symulacyjnych. Wspomaganie decyzji z uwzględnieniem ryzyka i niepewności. |
Zarządzanie zespołem sprzedażowym | 20 | Motywacja zespołu sprzedażowego. Feedback i rozmowy zarządcze - nieagresywne metody oceny zespołu i pracownika. Coachingowe techniki pracy z zespołem. Wprowadzanie zmian na poziomie pracownika i zespołu. |
Zarządzanie relacjami z klientem | 12 | Tworzenie strategii firmy w oparciu o korzyści klienta. Sposoby dotarcia do klienta. Metody wzbudzania lojalności klientów. Skuteczna komunikacja interpersonalna- aktywne słuchanie, rodzaje pytań, parafraza. Budowanie i rozwijanie kontaktu na poziomie personalnym. Tworzenie emocjonalnego przekazu. Radzenie sobie z obiekcjami natury rzeczowej i emocjonalnej - umiejętność rozróżnienia i techniki obalania. |
Akademia Trenera | 8 | Metody nawiązywania kontaktu z grupą. Rola trenera na szkoleniu/w organizacji. Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych. Cykl Kolba i preferencje uczenia się dorosłych. Proces grupowy – cykl życia i rozwoju zespołu wg Tuckmana. Zasady komunikacji trenerskiej. |
Efektywność i czas pracy handlowca | 8 | Nawyki jednostek. Nawyki skutecznych organizacji. 7 nawyków skutecznego działania. Zarządzanie sobą w czasie – wprowadzenie, czyli dlaczego ciągle brakuje mi czasu. Ustalenie celu. Planowanie czasu, praca w oparciu o priorytety. Organizacja spotkań. Samoanaliza – plan rozwoju osobistego. |
E-marketing i e-sprzedaż | 8 | Internet jako medium reklamy (formy i rodzaje reklam, modele rozliczeń w internecie, GoogleAds, remarketing). Współpraca z agencjami reklamowymi. Strona internetowa jako element marketingu - stworzenie strony internetowej w środowisku WORDPRESS. E-mail marketing – tworzenie profesjonalnych wiadomości e-mail, budowanie baz adresowych, analiza skuteczności. |
Data Storytelling | 8 | Wizualizacja danych - podstawowe zasady percepcji, projektowania, reguły Gestalt w designie i atrybuty przetwarzane mimowolnie. Struktura logicznego, prostego i klarownego przekazu nakierowanego na odbiorcę. Opowiadanie danych i liczb w zrozumiały sposób. |
Marketplace - gra symulacyjna | 12 | Określanie celów i strategii działania przedsiębiorstwa. Podejmowanie decyzji operacyjnych związanych z wejściem przedsiębiorstwa na rynek. Analiza wyników i korekta działań rynkowych. Plan rozwoju przedsiębiorstwa na przyszłość oraz inwestowanie zmierzające do dalszej ekspansji przedsiębiorstwa. Rozwój i udoskonalenie strategii biznesowej. Analiza wyników końcowych przedsiębiorstw. |
RAZEM: | 180 |
OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU
Zarządzanie sprzedażą i marketingiem
Gdybym miał odpowiedzieć na pytanie jaki obszar działalności firmy jest kluczem do jej sukcesu zdecydowanie odparłbym, że sprzedaż. No cóż, jeśli mam najwspanialszy produkt czy usługę nic one nie znaczą dopóki nie znajdą swoich nabywców. A co w takim razie z marketingiem?
Wielokrotnie doświadczyłem tego, czasami szczęśliwie, a czasami nawet boleśnie, że jest on integralną częścią sprzedaży. Jest tak dlatego, że odpowiednio przygotowany marketing pozwala sprzedawcy skutecznie ulokować swoją ofertę.
Jednocześnie obydwa te kluczowe elementy biznesu niosą za sobą dwa niebezpieczeństwa. Praca w sprzedaży jest na celowniku przełożonych. Wyniki sprzedażowe są w centrum uwagi zarządzających czy właścicieli firmy na okrągło, rocznie, miesięcznie, tygodniowo, a czasem nawet codziennie. Powoduje to konieczność pracy sprzedawcy czy menedżera sprzedaży pod ciągłą presją. Niewiele lepiej ma dyrektor czy menedżer do spraw marketingu. W tym przypadku jest on pod ciągłą presją tych osób w organizacji, które uważają, że lepiej wiedzą jak powinny wyglądać działania marketingowe firmy.
Z tych właśnie względów przygotowaliśmy studia Zarządzanie Sprzedażą i Marketingiem, bowiem jedyną odpowiedzią na wymagania jakie stawia się przed dyrektorami organizującymi sprzedaż i/lub przygotowanie marketingowe sprzedaży jest ich profesjonalizm. Oznacza to konieczność ciągłego doskonalenia metod zarządzania w niesamowicie konkurencyjnym świecie biznesu.

Bartłomiej Cieszyński, MBA
Jest menedżerem z doświadczeniem zdobytym w firmach polskich i międzynarodowych, m.in. Pioneer, Netia, Allianz. Po ponad 20 latach spędzonych w międzynarodowych korporacjach, pracuje jako trener/konsultant biznesu.
DLACZEGO TEN KIERUNEK?
Opinie absolwentów
- Polecam studia podyplomowe na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania. Studia na kierunku Zarządzanie sprzedażą i marketingiem spełniły moje oczekiwania. Organizacja zajęć była na najwyższym poziomie. Wykładowcy solidni z pełnym zaangażowaniem prowadzą zajęcia. Przyjazna i luźna atmosfera. Zajęcia wpływają na rozwój oraz motywację w życiu zawodowym.
Wioletta Hendzel - Jestem bardzo zadowolona, że zdecydowałam się na ten kierunek. Poszerzyłam swoją wiedzę, zdobyłam nowe umiejętności i poznałam wspaniałych ludzi. Gorąco polecam.
Paulina Jarosz - Polecam studia na tej uczelni. Prowadzący wyróżniają się wiedzą oraz przygotowaniem do zajęć. Doskonała komunikacja z działem organizacji studiów. Atmosfera była bardzo przyjemna, dużo ciekawych rozmów z prowadzącymi jak i wśród studentów. Uczelnia udostępniła bardzo dużo pomocy dydaktycznych co uatrakcyjniało prowadzone zajęcia. Czas spędzony na zajęciach był czasem rozwoju i inwestycji w przyszłość.
Dominika Bartuś - Studia podyplomowe on-line nie straciły na jakości – wszystkie zajęcia były prowadzone na najwyższym poziomie – wykładowcy dokładali starań, aby utrzymać uwagę słuchacza. Studia pomagają usystematyzować posiadaną wiedzę, wzbogacają o umiejętności praktyczne przydatne w codziennej pracy. Wykładowcy – praktycy w ciekawy sposób potrafili podzielić się swoją wiedzą, dzięki czemu każdy z nas mógł spojrzeć na daną kwestię z kilku perspektyw, co uważam za najmocniejszy atut studiów podyplomowych. Polecam ten kierunek każdemu, kto chce rozwijać swoją karierę na stanowisku kierowniczym w sposób profesjonalny i merytoryczny oraz przede wszystkim tym, którzy dla swoich zespołów chcą być prawdziwymi liderami, a nie tylko szefami.
Agata Babiarz - Studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie Sprzedażą i Marketingiem” to doskonała okazja do rozwinięcia umiejętności związanych z tym obszarem. Uczestniczyłam w zajęciach i byłam bardzo zadowolona z treści, jakości prowadzenia zajęć oraz praktycznych umiejętności jakie zdobyłam. Program studiów jest bardzo dobrze zorganizowany, a wykładowcy posiadają bogate doświadczenie w dziedzinie zarządzania sprzedażą i marketingiem. Materiały są aktualne i praktyczne, co pozwala na natychmiastowe wykorzystanie pracy zawodowej. Prowadzący są otwarci na pomoc i konsultacje, a to ogromny atut w procesie nauki. Forma prowadzenia zajęć online jest idealnym sposobem zdobywania wiedzy i podnoszenia swoich kompetencji dla osób pracujących i posiadających dzieci.
Magdalena Rybarczyk-Musiał
WYBIERZ KIERUNEK
Zarządzanie sprzedażą i marketingiem
CZAS TRWANIA STUDIÓW
180 godz.
2 semestry
CZESNE
2 600 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2025