CZAS TRWANIA STUDIÓW
194 godz.
2 semestry
CZESNE
1 900 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
hybrydowa
około 80% zajęć online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2024
Skorzystaj ze studiów, które przygotowują wykwalifikowaną kadrę kierowniczą do profesjonalnego zarządzania szkołą lub placówką oświatową w nowej strukturze systemu oświaty.
Skorzystaj ze studiów, które przygotowują wykwalifikowaną kadrę kierowniczą do profesjonalnego zarządzania szkołą lub placówką oświatową w nowej strukturze systemu oświaty.
Słuchacze podczas studiów zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności do prowadzenia jednostek oświatowych. Program zajęć obejmuje zarówno szczegółową organizację działań placówek szkolnych oraz ich problematykę prawno-finansową. W zakresie zajęć ujęta jest ponadto tematyka związaną ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem oraz efektywnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy zawodowej. Ważnym elementem studiów jest także wykształcenie kompetencji menedżerskich do samodzielnego, konkurencyjnego zarządzania szkołą lub placówką oświatową.
Adresat studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą – menedżer oświaty
Studia kierowane są do osób zamierzających ubiegać się o pełnienie funkcji kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych, a także już sprawujących tę funkcję oraz innych zajmujących się problematyką oświatową.
Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. z 2023 r., poz. 108).
Absolwenci otrzymują:
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Wybrane przedmioty
- Szkoły i placówki w systemie oświaty
- Prawne aspekty zarządzania szkołą
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – RODO w placówce oświatowej
- Planowanie i organizacja pracy w szkole
- Zarządzanie finansami w oświacie
- Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły i zarządzanie jakością
- Zewnętrzny nadzór pedagogiczny
- Programy wspierania oświaty
- Projektowanie programów szkoły
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w oświacie
- Marketing i promocja w oświacie
- Praktyczna współpraca dyrektora z organem prowadzącym
PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Zadania i organizacja szkoły/placówki | 50 | Szkoły i placówki w systemie oświaty Planowanie i organizacja pracy w szkole Programy wspierania oświaty Technologie informacyjno-komunikacyjne w oświacie Marketing i promocja w oświacie |
Blok prawno - finansowy | 42 | Prawo w oświacie Zarządzanie finansami w oświacie |
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w kontekście jakości pracy szkoły/placówki | 38 | Nadzór pedagogiczny i zarządzanie jakością Projektowanie programów szkoły |
Zarządzanie interpersonalne oraz przywództwo edukacyjne | 46 | Kierowanie zmianą w edukacji Zarządzanie zasobami ludzkimi Kreowanie wizerunku menedżera Etyka menedżera |
Praktyczne umiejętności zarządcze dyrektora szkoły | 18 | Praktyka kierownicza w szkole/placówce Praktyczna współpraca dyrektora z organem prowadzącym i organem nadzorującym |
RAZEM: | 194 |
OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU
Zarządzanie oświatą – menedżer oświaty
Studia “Zarządzanie oświatą – menedżer oświaty” przygotowują zarówno do udziału w konkursie, jak i do pełnienia funkcji dyrektora szkoły/placówki dzięki temu, że słuchacz zrealizuje program obejmujący wszystkie zagadnienia dotyczące funkcjonowania szkoły lub placówki, prowadzący zajęcia to doświadczona kadra praktyków z placówek doskonalenia nauczycieli, kuratorium oświaty, uczelni oraz ze szkół, a co ważne, współpraca wykładowców ukierunkowana jest również na rozwiązywanie propozycji zagadnień zgłaszanych przez słuchaczy.
W szczególności uczestnik zostanie wyposażony w aktualną wiedzę prawną, a przede wszystkim w umiejętność zastosowania jej w praktyce przy rozwiązywaniu zadań w swojej szkole czy placówce. Poprzez możliwość skorzystania z bogatego doświadczenia zawodowego osób prowadzących, słuchacz będzie wiedział jak zorganizować i prowadzić nadzór pedagogiczny, jak prawidłowo zarządzać finansami oraz stosować się do przepisów ustawy Prawo oświatowe czy Karty Nauczyciela.
Zajęcia w trakcie studiów stwarzają możliwość prowadzenia kreatywnej dyskusji na temat funkcjonowania szkoły i przygotowują do wprowadzania potrzebnych zmian organizacyjnych w działalności szkół i placówek. Osobom zainteresowanym dajemy również możliwość kontaktu z opiekunem merytorycznym kierunku pozwalającego na skonsultowanie proponowanych działań zarządczych w szkołach.
Iwona Bereś
Autorka innowacji pedagogicznych i realizatorka własnych programów autorskich. Obecnie zajmuje się problematyką zewnętrznego nadzoru pedagogicznego.
DLACZEGO TEN KIERUNEK?
Opinie absolwentów
- Studia z zarządzania zorganizowane na wysokim poziomie. Zajęcia prowadzone w pełni profesjonalnie. Bardzo życzliwi wykładowcy gotowi do pomocy po zakończeniu zajęć. Przyjemna atmosfera, świetnie działający system informacji dla studenta.
Anna Perhon - Studia podyplomowe WSIiZ Rzeszów na kierunku Zarządzanie Oświatą – Menedżer Oświaty to była czysta przyjemność uczestnictwa w zajęciach. Bardzo robra organizacja zajęć, rewelacyjni prowadzący z dużą wiedzą merytoryczną i doświadczeniem w praktyce. Atmosfera na studiach była fantastyczna. Polecam wszystkim, którzy mają zamiar kształcić się na studiach wyższych.
Radosław Ziarno - Zachęcam do kontynuowania nauki na WSIiZ, panuje miła atmosfera, wykładowcy wiedzę przekazują w sposób praktyczny, poziom wysoki pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Studia godne polecenia dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę.
Bożena Borcz - Zachęcam do kontynuowania nauki na WSIZ, ponieważ jest tu miła atmosfera – nie tylko wykładowców, ale też pracowników administracji. Praktyczna wiedza jest tu na 1 miejscu.
Dominika Inglot - Program studiów dobrany tak, że ułatwia kierowanie placówką oświatową. Kompetentni i życzliwi wykładowcy.
Agnieszka Masłyk - Bardzo sprawnie funkcjonuje system organizacji zajęć, powiadamiania studentów o zmianach, informacji studentów przez CSP. Dobór kadry na poziomie dobrym. Wykładowcy mili chętni do pomocy w czasie wykładów, ćwiczeń oraz kontaktów po zakończeniu. studiów. Duża kultura osobista
Marta Zaborowska - Bardzo ciekawe i pozytywne doświadczenie. Można zdobyć wiedzę która zaowocuje nie tylko w oświacie, ale i na innych gruntach. Zachęcam wszystkich zainteresowanych – jest to bardzo dobrze zainwestowany czas.
Maciej Bęben - Studia w pełni zaspokoiły moje oczekiwania. Zajęcia prowadzone były merytorycznie i ciekawie co wpływało na ich dużą atrakcyjność. Wiedza uzyskana przeze mnie na pewno będzie wykorzystana w dalszej pracy w szkole oraz samorządzie gminnym. Wykładowcy przekazując nam studentom cenną wiedzę prowadzili zajęcia w bardzo przyjaznej atmosferze.
Grzegorz Węgrzynowski - Studia spełniły moje oczekiwania, otrzymałam merytoryczną i fachową wiedzę z zakresu zarządzania oświatą. Profesjonalna kadra, dobra organizacja studiów, miła atmosfera. Studia godne polecenia.
Elżbieta Grad - Studia podyplomowe zorganizowane profesjonalnie. Wykładowcy życzliwi, zawsze przygotowani do zajęć. Wykłady na wysokim poziomie merytorycznym. Atmosfera podczas studiów wspaniała.
Agnieszka Straż - Bardzo dobrze przygotowany program studiów. Kompetentni i życzliwi wykładowcy przygotowujący do profesjonalnego zarządzania szkołą. Miła i przyjazna atmosfera. Zajęcia prowadzone online nie tracą na jakości a pozwalają zaoszczędzić sporo czasu.
Barbara Fryc - Organizacja studiów na bardzo wysokim poziomie. Wykładowcy otwarci na potrzeby studentów. Wykłady przygotowane bardzo dobrze pod względem merytorycznym, prowadzone w bardzo ciekawy sposób i motywujący studentów do działania. Atmosfera podczas studiów przyjazna.
Zofia Kowalczyk
WYBIERZ KIERUNEK
Zarządzanie oświatą – menedżer oświaty
CZAS TRWANIA STUDIÓW
194 godz.
2 semestry
CZESNE
1 900 PLN za semestr
raty miesięczne
FORMA STUDIÓW
hybrydowa
około 80% zajęć online
PIERWSZE ZAJĘCIA
jesień 2024