STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne

Grafika komputerowa

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

184 godz.

2 semestry

CZESNE

2 400 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

hybrydowa

około 70% zajęć online

PIERWSZE ZAJĘCIA

jesień 2024

Poznaj grafikę komputerową od podstaw i zacznij pracę jako grafik w agencjach reklamowych lub działach promocji.

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

W czasie studiów zapoznasz się z narzędziami i metodami komputerowej obróbki grafiki 2D oraz 3D. Ponadto nabędziesz umiejętności niezbędne do opracowywania grafiki na potrzeby druku, projektowania serwisów internetowych, grafiki reklamowej, modelowania grafiki 3D, a także tworzenia multimedialnych i interaktywnych prezentacji komputerowych.

Zajęcia na kierunku Grafika komputerowa realizowane są w większości zdalnie. Natomiast zajęcia stacjonarne prowadzone są z wykorzystaniem specjalistycznych laboratoriów komputerowych ze sprzętem najnowszej generacji mieszczących się w Centrum Edukacji Międzynarodowej w Kielnarowej – 10 km od Rzeszowa. Laboratorium Grafiki Komputerowej i Sztuki Cyfrowej to miejsce, gdzie zainstalowany został nowoczesny sprzęt, który pokazuje jak wykorzystać informatykę do realizacji grafiki dwuwymiarowej płaskiej i grafiki 3D.

W laboratorium dostępny jest też skaner obiektów trójwymiarowych i drukarka trójwymiarowa. Ciekawym rozwiązaniem jest wirtualna jaskinia funkcjonująca w ramach Laboratorium Przetwarzania Obrazu i Rzeczywistości Wirtualnej. W specjalnym pomieszczeniu używa się okularów 3D. Użytkownik widzi trójwymiarowy obraz generowany przez komputery, który tworzy wirtualną rzeczywistość w jaskini.


Adresat studiów Grafika komputerowa

Grafika komputerowa to kierunek, który dostarcza umiejętności z zakresu grafiki przydatne dla osób pracujących lub zamierzających podjąć pracę w działach odpowiadających za promocję firm. Umiejętności te są również potrzebne przy prowadzeniu agencji reklamowych, a także przy rozwijaniu swojej własnej działalności w dziedzinie grafiki użytkowej.


Absolwenci otrzymują:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wybrane przedmioty

  • Wstęp do grafiki komputerowej
  • Fotografia i fotoedycja
  • Grafika rastrowa
  • Grafika wektorowa
  • Projektowanie cyfrowe
  • Podstawy DTP
  • Identyfikacja wizualna
  • Motion Graphic
  • Podstawy grafiki trójwymiarowej z elementami druku 3d
  • Kreacja video
  • Nowe technologie w grafice komputerowej
  • Psychofizjologia widzenia

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wstęp do grafiki komputerowej

12

teoria grafiki,
anatomia systemu wizualnego człowieka,
teoria kolorów,
przestrzenie barw,
formaty graficzne,
grafika rastrowa i wektorowa,
metody kompresji,
podstawy kompozycji,
multimedia.

Fotografia i fotoedycja

14

podstawowe pojęcia z zakresu fotografii,
obsługa aparatu,
ustawianie parametrów związanych z naświetlaniem,
podstawy fotografii portretowej,
podstawy fotografii studyjnej,
podstawy retuszu,
podstawy fotomontażu.

Grafika rastrowa

18

kompozycja,
operacje na obrazach,
użycie warstw,
filtry,
metody retuszowania,
urządzenia służące rejestracji grafiki rastrowej,
przetwarzanie grafiki rastrowej.

Grafika wektorowa

18

formaty grafiki wektorowej,
operacje graficzne,
obiekty i narzędzia wektorowe,
elementy składu graficznego,
eksport,
narzędzia i zastosowanie grafiki wektorowej.

Projektowanie cyfrowe

16

podstawowe zagadnienia grafiki internetowej,
stosowane formaty graficzne,
podstawy obsługi narzędzia Figma,
projektowanie produktów cyfrowych (aplikacje, strony www),
podstawy UX,
wstęp do prototypowania.

Podstawy DTP (Desktop Publishing)

16

elementy i pojęcia DTP,
formaty i standardy stosowane w DTP,
narzędzia DTP,
skład i formatowanie publikacji,
przygotowanie materiałów do wydruku.

Identyfikacja wizualna

20

projektowanie znaku,
elementy identyfikacji wizualnej,
logo i specyfikacja projektowa,
proporcje,
format i kompozycja,
wizytówki,
foldery,
publikacje.

Motion Graphic

16

formaty i rodzaje animacji,
montaż animacji,
animacja poklatkowa,
podstawy pracy w AfterEffects.

Podstawy grafiki trójwymiarowej z elementami druku 3d

20

definicja grafiki 3D,
tworzenie prostych i złożonych obiektów geometrycznych,
modelowanie z użyciem spline i mesh,
zastosowanie modyfikatorów,
stosowanie tekstur,
techniki oświetlenia,
przygotowanie modelu do druku 3d,
wydruk 3D.

Kreacja video

18

tworzenie sceny,
definiowanie klatek kluczowych animacji,
definiowanie toru ruchu,
ruch postaci,
efekty animacji,
rendering.

Nowe technologie w grafice komputerowej

10

omówienie nowych narzędzi stosowanych w grafice komputerowej,
generatywna sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie w grafice komputerowej,
wykorzystanie AR, MR, VR w grafice komputerowej.

Psychologia widzenia

10

budowa oka i mózgu człowieka,
postrzeganie barw,
postrzeganie perspektywy,
złudzenia optyczne.

RAZEM:

188

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Grafika komputerowa

Jeżeli od zawsze wykazujesz się dużymi pokładami kreatywności i twórczego myślenia, a także posiadasz zmysł artystyczny i estetyczny, – zawód grafika z pewnością jest dla ciebie! Dzięki studiom podyplomowym na kierunku grafika komputerowa, przygotujesz się do pełnienia funkcji graphic designera w firmie lub agencji marketingowej. Studia te zapewnią Ci wiedzę i umiejętności, przygotowujące do zawodu grafika.

Wybierając ścieżkę zawodową związaną z grafiką, warto wiedzieć, że praca ta jest bardzo różnorodna. Przede wszystkim wiąże się ona z czymś więcej niż samo projektowanie. Zawód grafika wymaga rozwiniętych umiejętności interpersonalnych, które ułatwiają komunikację i współpracę z klientem. Warto również wykazywać się dużą dawką cierpliwości, która ułatwi pracę nad każdym etapem projektu.

Grafik komputerowy napotyka w swojej pracy różnorodne wyzwania. Bardzo często do jego zadań należy tworzenie grafik pod media społecznościowe, projektów dostosowanych pod wymogi wydruku np. broszur, plakatów, ulotek. Warto również znać się na projektowanie logotypów, prezentacji, koncepcji wizualnych, opakowań produktów itp. Wszystko to i wiele innych przydatnych tematów jest poruszane na naszych studiach.

Łukasz Bis - opiekun merytoryczny kierunku: Grafika komputerowa dla nauczycieli

Łukasz Bis, EMBA

Wykładowca w Katedrze Reklamy, Grafiki Komputerowej i Nowych Mediów na WSIiZ. Jednen z głównych organizatorów Konferencji InternetBeta.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów
    • Polecam studia podyplomowe na kierunku grafika komputerowa realizowane na WSIiZ Rzeszów głównie ze względu na przyjazną atmosferę, profesjonalne podejście wykładowców oraz ogrom zajęć praktycznych dopełniających zdobytą wcześniej wiedzę teoretyczną.
      Ewelina Cierpisz
    • Studia prowadzone przez profesjonalistów aktywnych zawodowo, zajęcia są prowadzone ciekawie, każde zagadnienie i wątpliwości są tłumaczone od razu. Dobrze wyposażone sale, nowoczesne oprogramowanie faktycznie używane w branży.
      Magdalena Samela
    • Dobrze dobrane moduły. Dobra organizacja. Na uwagę zasługuje moduł dydaktyczny i wysoka wiedza wykładowców.
      Robert Niemiec
    • Studia prowadzone bardzo ciekawie i interesująco, przydatne zagadnienia i dużo ciekawostek przydatnych podczas pracy z grafiką. Kompetentna i wykształcona kadra przekazując cenne informacje dba także o sympatyczną atmosferę i chwilę rozluźnienia. Polecam!
      Kamil Panek
    • Organizacja studiów na najwyższym poziomie, zarówno wykłady, jak i zajęcia praktyczne bardzo interesujące. Same potrzebne informacje. Wykładowcy i atmosfera studiów miła i przyjazna. Ogólnie oceniam studia na bardzo wartościowe.
      Paulina Kluz
    • Atrakcyjny i bogaty program studiów, rzetelna realizacja przez prowadzących, duża przydatność w praktyce.
      Adam Tomaszewski
    • Studia podyplomowe w CSP przy WSIiZ są realizowane z udziałem praktyków, specjalistów w swych dziedzinach. Różnorodna tematyka zajęć daje możliwość zgłębienia dziedziny grafiki komputerowej wielopłaszczyznowo, a wykorzystany sprzęt i oprogramowanie pozwala na „złapanie” w komfortowych warunkach. Nie można tez zapomnieć o pracownikach CSP, którzy z uśmiechem na twarzy pomagają rozwiązać ewentualne problemy.
      Natalia Konopka
    • Program studiów dobrze dobrany do kierunku. Ciekawe przedmioty, dzięki którym można poznać tajniki grafiki komputerowej. Bardzo dobra kadra wykładowców z bogatą wiedzą i doświadczeniem.
      Bartłomiej Kuczma
    • Bardzo wysoki poziom nauczania i wysokie kwalifikacje prowadzących sprawiają, ze można maksymalnie wykorzystać czas zajęć i można nauczyć się profesjonalnego posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem  i przyswajania podstawowej teorii.
      Jakub Bonecki
    • Organizacja studiów jest mocno przemyślana. Cały materiał został dokładnie przygotowany. Zdecydowanie mogę polecić te studia.
      Magdalena Borcz
    • To co najważniejsze, to możliwość konwersacji, a przede wszystkim zapoznania się z bogatym warsztatem wykładowców, jednocześnie praktyków zawodu grafika komputerowego, którzy z ochotą dzielą się swoją wiedzą i umożliwiają nawet niewiele mającym wcześniej styczność z tym zawodem osobom, dokonać bardzo ciekawych odkryć co do możliwości tworzenia przyzwoitych graficznych projektów i doświadczyć przyjemności tworzenia.
      Karol Czechowicz
    • Bardzo duże zaangażowanie i wiedza wykładowców. Bardzo wysoki poziom nauczania. Dzięki dobremu sprzętowi można maksymalnie wykorzystać czas i zaangażowanie wykładowców, dzięki temu można nauczyć się profesjonalnego posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem i przyswojenia podstaw teorii.
      Monika Jung-Wróbel

WYBIERZ KIERUNEK

Grafika komputerowa

CZAS TRWANIA STUDIÓW

184 godz.

2 semestry

CZESNE

2 400 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

hybrydowa

około 70% zajęć online

PIERWSZE ZAJĘCIA

jesień 2024