STUDIA PODYPLOMOWE / Informatyka, Specjalistyczne

Grafika komputerowa

ZAPISZ SIĘ NA STUDIA

CZAS TRWANIA STUDIÓW

188 godz.

2 semestry

CZESNE

2 700 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

hybrydowa

około 70% zajęć online

PIERWSZE ZAJĘCIA

22.03.2025

Poznaj grafikę komputerową od podstaw i zacznij pracę jako grafik w agencjach reklamowych lub działach promocji.

Zajęcia w trakcie realizacji, zapisy na kolejną edycję.

OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU

W czasie studiów zapoznasz się z narzędziami i metodami komputerowej obróbki grafiki 2D oraz 3D. Ponadto nabędziesz umiejętności niezbędne do opracowywania grafiki na potrzeby druku, projektowania serwisów internetowych, grafiki reklamowej, modelowania grafiki 3D, a także tworzenia multimedialnych i interaktywnych prezentacji komputerowych.

Zajęcia na kierunku Grafika komputerowa realizowane są w większości zdalnie. Natomiast zajęcia stacjonarne prowadzone są z wykorzystaniem specjalistycznych laboratoriów komputerowych ze sprzętem najnowszej generacji mieszczących się w Centrum Edukacji Międzynarodowej w Kielnarowej – 10 km od Rzeszowa. Laboratorium Grafiki Komputerowej i Sztuki Cyfrowej to miejsce, gdzie zainstalowany został nowoczesny sprzęt, który pokazuje jak wykorzystać informatykę do realizacji grafiki dwuwymiarowej płaskiej i grafiki 3D.

W laboratorium dostępny jest też skaner obiektów trójwymiarowych i drukarka trójwymiarowa. Ciekawym rozwiązaniem jest wirtualna jaskinia funkcjonująca w ramach Laboratorium Przetwarzania Obrazu i Rzeczywistości Wirtualnej. W specjalnym pomieszczeniu używa się okularów 3D. Użytkownik widzi trójwymiarowy obraz generowany przez komputery, który tworzy wirtualną rzeczywistość w jaskini.


Adresat studiów Grafika komputerowa

Grafika komputerowa to kierunek, który dostarcza umiejętności z zakresu grafiki przydatne dla osób pracujących lub zamierzających podjąć pracę w działach odpowiadających za promocję firm. Umiejętności te są również potrzebne przy prowadzeniu agencji reklamowych, a także przy rozwijaniu swojej własnej działalności w dziedzinie grafiki użytkowej.


Absolwenci otrzymują:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wybrane przedmioty

  • Podstawy grafiki komputerowej
  • Fotografia i fotoedycja
  • Grafika rastrowa
  • Grafika wektorowa
  • Interaktywne media i UX/UI
  • Typografia i podstawy DTP
  • Identyfikacja wizualna i branding
  • Animacja i motion graphics
  • Projektowanie na potrzeby internetu i social media
  • Wideo i postprodukcja
  • Nowe technologie w grafice komputerowej
  • Podstawy grafiki trójwymiarowej

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Podstawy grafiki komputerowej

16


Teoria grafiki,

anatomia systemu wizualnego człowieka,

teoria kolorów,

postrzeganie barw, postrzeganie perspektywy, złudzenia optyczne,

formaty graficzne (rozdzielczość, różnica między PPI a DPI, metody kompresji),

kompozycja i podstawowe zasady budowania przekazu wizualnego.

Fotografia i fotoedycja

16


Podstawowe pojęcia z zakresu fotografii,

obsługa aparatu, dobór obiektywów, praca w warunkach studyjnych,

ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem różnych rodzajów fotografii,

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do przetwarzania i edycji zdjęć, np. Adobe Photoshop,

podstawy retuszu, korekty poprawy jakości fotografii, praca z maskami,

praca z fotografią - od pomysłu do publikacji.

Grafika rastrowa

16


Definicja, istota i wykorzystanie grafiki rastrowej,

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do grafiki rastrowej, np. Adobe Photoshop,

operacje na obrazach - użycie warstw, pędzli, zaznaczania, przekształcania, filtry, tryby mieszania i efekty specjalne,

fotomontaż i łączenie obrazów,

przetwarzanie grafiki rastrowej, przygotowanie do specyfiki mediów.

Grafika wektorowa

16


Definicja, istota i wykorzystanie grafiki wektorowej,

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do grafiki wektorowej, np. Adobe Illustrator,

operacje graficzne – techniki łączenia, określenia i modyfikacji kształtów, transformacje.

obiekty i narzędzia wektorowe (praca na krzywych, piórko, kształty),

elementy składu graficznego – praca z tekstem,

ćwiczenia praktyczne z wykorzystania grafiki wektorowej.

Interaktywne media i UX/UI

16

Definicja interaktywnych mediów i ich rola w komunikacji wizualnej, przykłady zastosowania,

podstawy UI – zasady projektowania interfejsów, stosowane formaty graficzne, responsywność

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do tworzenia interfejsów, np. Adobe XD, Figma,

ćwiczenia wykorzystujące metodologię Design Thinking, np. stworzenie person, map doświadczeń, scenariuszy ruchów użytkownika,

wstęp do prototypowania.

analizowanie studium przypadku.

Typografia i podstawy DTP

16

Elementy i pojęcia DTP,

formaty i standardy stosowane w DTP,

narzędzia DTP,

skład i formatowanie publikacji,

przygotowanie materiałów do wydruku.

Identyfikacja wizualna i branding

16


Podstawy brandingu i identyfikacji wizualnej, kluczowe elementy, przykłady dobrze zaprojektowanych systemów identyfikacji wizualnej,

tworzenie strategii wizualnej marki,

projektowanie znaku, logo i specyfikacja projektowa,

projektowanie elementów identyfikacji wizualnej,

brandbook i key visual marki.

Animacja i motion graphics

16

Formaty i rodzaje animacji,

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do pracy z animacją, np. Adobe After Effects, Canva,

ćwiczenia praktyczne związane z pracą z animacją komputerową, definiowanie klatek kluczowych, transformacje,

praca z podstawowymi efektami wizualnymi, np. Greenscreen, trackowanie obiektów,

rendering.

Projektowanie na potrzeby internetu i social media

20

Omówienie platform mediów społecznościowych i zamieszczanych tam treści,

zapoznanie z narzędziami wykorzystywanym do pracy z projektowaniem na potrzeby internetu i social media, np. CapCut, Captions, Canva,

rozmiary wykorzystywanych treści na social media,

wykorzystanie typografii i łączenie obrazu z tekstem w social mediach,

psychologia kolorów w grafice w kontekście marketingowym,

ćwiczenia praktyczne związane z tworzeniem materiałów do internetu i social media, np. posty, banery na stronę www,

optymalizacja plików i zapis do internetu.

Wideo i postprodukcja

16

Podstawowe pojęcia z zakresu wideo oraz ustawienia wykorzystywane przy realizacjach,

praca z kamerą - ruchy, techniki nagrywania, sprzęt i akcesoria wykorzystywane do realizacji materiałów wideo,

zapoznanie z oprogramowaniem wykorzystywanym do pracy z wideo, np. Adobe Premiere Pro,

korekcja i gradacja kolorów w filmie,

ćwiczenia praktyczne związane z pracą z montażem wideo, np. krótkie formy audiowizualne.

Nowe technologie w grafice komputerowej

12

Omówienie nowych narzędzi stosowanych w grafice komputerowej,

generatywna sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie w grafice komputerowej,

wykorzystanie AR, MR, VR w grafice komputerowej.

Podstawy grafiki trojwymiarowej

12

Definicja grafiki 3D i jej wykorzystanie,

tworzenie prostych i złożonych obiektów geometrycznych,

modelowanie z użyciem spline i mesh,

zastosowanie modyfikatorów, stosowanie tekstur,

techniki oświetlenia obiektów 3D.

RAZEM:

188

OPINIA OPIEKUNA KIERUNKU

Grafika komputerowa

Jeśli masz w sobie kreatywność, artystyczny zmysł i chcesz rozwijać się w świecie grafiki komputerowej, warto działać!

Studia podyplomowe na kierunku Grafika Komputerowa dostarczają umiejętności, które pozwalają pracować w jednej z najbardziej rozwijających się branż. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy chcesz podnieść swoje kwalifikacje – ten kierunek otworzy przed Tobą nowe możliwości zawodowe.

Nasze studia to kompleksowe przygotowanie do pracy w branży kreatywnej. Nauczysz się projektowania graficznego, podstaw fotografii i montażu wideo, tak aby tworzyć profesjonalne treści wizualne do social mediów i kampanii reklamowych. Tutaj teoria łączy się z solidną praktyką. Dowiesz się, jak skutecznie łączyć obraz, tekst oraz jak stworzyć animację, by budować atrakcyjne komunikaty wizualne. Opanujesz pracę z najważniejszymi programami graficznymi i narzędziami, które są wymagane na rynku pracy. Ponadto zdobędziesz wiedzę, jak pracować z nowoczesnymi mediami i jak modelować obiekty 3D.

Przede wszystkim zdobędziesz praktyczne umiejętności, które otworzą przed Tobą drzwi do pracy w agencjach reklamowych lub marketingowych, studiach graficznych, wydawnictwach lub pozwolą rozwijać się jako freelancer. Zaczniesz realizować różnorodne projekty, dzięki czemu zyskasz pełną swobodę w kształtowaniu swojej kariery oraz umiejętności.

Nie musisz być ekspertem, by zacząć. Nasz program został zaprojektowany tak, by krok po kroku wprowadzić Cię w świat grafiki komputerowej i nauczyć wszystkiego, co niezbędne do pracy. Wszystko, czego potrzebujesz, to chęć nauki i determinacja – resztę zrealizujesz z nami!

Aleksandra Skura

Artystka wizualna, wykładowczyni i specjalistka w dziedzinie mediów cyfrowych, grafiki komputerowej oraz content marketingu.

DLACZEGO TEN KIERUNEK?

Opinie absolwentów
    • Polecam studia podyplomowe na kierunku grafika komputerowa realizowane na WSIiZ Rzeszów głównie ze względu na przyjazną atmosferę, profesjonalne podejście wykładowców oraz ogrom zajęć praktycznych dopełniających zdobytą wcześniej wiedzę teoretyczną.
      Ewelina Cierpisz
    • Studia prowadzone przez profesjonalistów aktywnych zawodowo, zajęcia są prowadzone ciekawie, każde zagadnienie i wątpliwości są tłumaczone od razu. Dobrze wyposażone sale, nowoczesne oprogramowanie faktycznie używane w branży.
      Magdalena Samela
    • Dobrze dobrane moduły. Dobra organizacja. Na uwagę zasługuje moduł dydaktyczny i wysoka wiedza wykładowców.
      Robert Niemiec
    • Studia prowadzone bardzo ciekawie i interesująco, przydatne zagadnienia i dużo ciekawostek przydatnych podczas pracy z grafiką. Kompetentna i wykształcona kadra przekazując cenne informacje dba także o sympatyczną atmosferę i chwilę rozluźnienia. Polecam!
      Kamil Panek
    • Organizacja studiów na najwyższym poziomie, zarówno wykłady, jak i zajęcia praktyczne bardzo interesujące. Same potrzebne informacje. Wykładowcy i atmosfera studiów miła i przyjazna. Ogólnie oceniam studia na bardzo wartościowe.
      Paulina Kluz
    • Atrakcyjny i bogaty program studiów, rzetelna realizacja przez prowadzących, duża przydatność w praktyce.
      Adam Tomaszewski
    • Studia podyplomowe w CSP przy WSIiZ są realizowane z udziałem praktyków, specjalistów w swych dziedzinach. Różnorodna tematyka zajęć daje możliwość zgłębienia dziedziny grafiki komputerowej wielopłaszczyznowo, a wykorzystany sprzęt i oprogramowanie pozwala na „złapanie” w komfortowych warunkach. Nie można tez zapomnieć o pracownikach CSP, którzy z uśmiechem na twarzy pomagają rozwiązać ewentualne problemy.
      Natalia Konopka
    • Program studiów dobrze dobrany do kierunku. Ciekawe przedmioty, dzięki którym można poznać tajniki grafiki komputerowej. Bardzo dobra kadra wykładowców z bogatą wiedzą i doświadczeniem.
      Bartłomiej Kuczma
    • Bardzo wysoki poziom nauczania i wysokie kwalifikacje prowadzących sprawiają, ze można maksymalnie wykorzystać czas zajęć i można nauczyć się profesjonalnego posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem  i przyswajania podstawowej teorii.
      Jakub Bonecki
    • Organizacja studiów jest mocno przemyślana. Cały materiał został dokładnie przygotowany. Zdecydowanie mogę polecić te studia.
      Magdalena Borcz
    • To co najważniejsze, to możliwość konwersacji, a przede wszystkim zapoznania się z bogatym warsztatem wykładowców, jednocześnie praktyków zawodu grafika komputerowego, którzy z ochotą dzielą się swoją wiedzą i umożliwiają nawet niewiele mającym wcześniej styczność z tym zawodem osobom, dokonać bardzo ciekawych odkryć co do możliwości tworzenia przyzwoitych graficznych projektów i doświadczyć przyjemności tworzenia.
      Karol Czechowicz
    • Bardzo duże zaangażowanie i wiedza wykładowców. Bardzo wysoki poziom nauczania. Dzięki dobremu sprzętowi można maksymalnie wykorzystać czas i zaangażowanie wykładowców, dzięki temu można nauczyć się profesjonalnego posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem i przyswojenia podstaw teorii.
      Monika Jung-Wróbel

WYBIERZ KIERUNEK

Grafika komputerowa

CZAS TRWANIA STUDIÓW

188 godz.

2 semestry

CZESNE

2 700 PLN za semestr

raty miesięczne

FORMA STUDIÓW

hybrydowa

około 70% zajęć online

PIERWSZE ZAJĘCIA

22.03.2025