PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Prawo lotnicze | 16 | regulacje dotyczące lotnictwa (ICAO, EASA, prawo krajowe) |
Cele i struktura Safety Management System (SMS) | 16 | historia bezpieczeństwa i SMS |
Zarządzanie zagrożeniem i bezpieczeństwem | 8 | podstawy i strategie SMS |
Polityka i promocja bezpieczeństwa | 12 | polityka bezpieczeństwa |
Procedury, dokumentacja i środowisko operacyjne SMS | 12 | raportowanie |
Zarządzanie procesami | 12 | zarządzanie procesowe |
Systemy jakości w lotnictwie | 20 | normy ISO 9001, 14001, 45001, 27001, 31000 |
Wybrane narzędzia jakości | 16 | Analiza Przyczyn i Skutków Wad (FMEA) |
Audyty w lotnictwie | 16 | zasady audytowania |
Czynnik ludzki w lotnictwie | 24 | czynnik ludzki w obsłudze technicznej statków powietrznych |
Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie | 12 | Ramy prawne cyberbezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym Konwencja chicagowska i załączniki Prawo europejskie i Krajowe: - traktaty europejskie (Traktat o Funkcjonowaniu UE i Traktat o UE) - Rozporządzenie 2015/1998 - Rozporządzenia Part-IS - Dyrektywa NIS2 i ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa - ECAC Doc 30 ISO 27001 i inne standardy, czyli gdzie szukać inspiracji przy tworzeniu Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji Podstawy bezpieczeństwa Podstawowe zasady - poufność - integralność - dostępność Ryzyko i zagrożenie - pojęcie ryzyka - zarządzanie ryzykiem - omówienie cyberzagrożeń, w tym tych które najczęściej dotykają podmioty lotnicze Techniczne i Organizacyjne środki bezpieczeństwa Źródła wiedzy |
Zarządzanie zrownoważonym rozwojem | 8 | cele zrównoważonego rozwoju |
Psychologia w zarządzaniu bezpieczeństwem i jakością | 8 | kontekst biznesowy i psychologia podejścia do ryzyka tworzenie kultury organizacyjnej firmy i jej wpływ na zachowania pracowników motywowanie do działania zgodnego z oczekiwaniami firmy stosowanie pytań wzbudzających motywację do dzialań projakosciowych. |
RAZEM: | 180 |