PRZEDMIOT | LICZBA GODZIN | ZAGADNIENIA |
Neurointegracja i fundamenty neuroprzywództwa | 16 | Integracja grupy, ustalenie celów i zasad współpracy (kontrakt studiów) Funkcjonalna budowa mózgu – systemy, obszary, mechanizmy działania Rola neuroprzekaźników i neuroplastyczności w kontekście przywództwa Dobrostan mózgu i jego wpływ na skuteczność lidera Ćwiczenia wprowadzające do myślenia neuro-liderskiego |
Skąd się biorą liderzy? Neuropsychologia doświadczeń i tożsamości | 16 | Jak mózg koduje doświadczenia i jak wpływają one na codzienne wybory liderskie Analiza transakcyjna jako narzędzie poznania własnych skryptów i schematów Praca z pozycjami życiowymi i stanami „ja” Ćwiczenia i refleksje wokół osobistej tożsamości liderskiej |
Style liderskie i komunikacja w zespole | 16 | Wprowadzenie do neurobiologii stylów działania (w oparciu o DISC) Analiza indywidualnych raportów stylu i ich wpływ na komunikację Narzędzia komunikacyjne dopasowane do różnych typów osób Ćwiczenia rozpoznawania i pracy z różnicami w zespole |
Decyzje, stres i błędy poznawcze lidera | 16 | Mechanizmy podejmowania decyzji w mózgu Wpływ stresu, kortyzolu i emocji na osąd i wybory Błędy (biasy) poznawcze i jak je rozpoznawać Samoobserwacja i praktyki liderskiej refleksyjności |
Transformacyjna komunikacja i neurocoaching | 16 | Neurobiologia rozmów liderskich – reakcja nagrody vs. zagrożenia Neurocoaching i rozmowy wspierające rozwój Konstruktywny feedback oparty na neuroplastyczności Symulacje rozmów i mikronawyki komunikacyjne |
SCARF, bezpieczeństwo psychologiczne i dynamika grupowa | 16 | Model SCARF jako narzędzie pracy z relacjami Status, przynależność i dynamika wpływu w zespole Mindset i klimat psychologiczny jako przestrzeń wzrostu Rozpoznawanie i przeciwdziałanie grom statusowym |
Motywacja i zmiana z perspektywy neuronauki | 16 | Neurobiologia motywacji i odporności psychicznej Tworzenie nawyków osobistych i zespołowych Rozwój liderskiej samodyscypliny i elastyczności Model SCARF i inne metody w procesach zmian i adaptacji |
Storytelling i wystąpienia angażujące mózg | 16 | Jak działa mózg odbiorcy – zasady komunikacji narracyjnej Struktura opowieści i storytelling jako narzędzie lidera Zarządzanie sobą w sytuacji ekspozycji i stresu Ćwiczenia z wystąpień i prezentacji zarządczych |
AI, teoria umysłu i lider przyszłości | 16 | Jak działa sztuczna inteligencja a jak ludzki mózg Teoria umysłu i empatia w dobie cyfryzacji Rozwijanie kompetencji przyszłości lidera Wyzwania etyczne i relacyjne w świecie AI |
Inkluzywność, neuroróżnorodność | 16 | Neuroróżnorodność i inkluzywne przywództwo Jak wspierać osoby atypowe neuronalnie Prezentacja projektów końcowych Tworzenie indywidualnych planów rozwoju. |
RAZEM: | 160 |