| | |
Zasady kreatywnej komunikacji | | Modele Świadomego działania i mapy rzeczywistości :
wypróbowane struktury nauki, komunikacji i rozwiązywania problemów, związki pomiędzy językiem, zmysłami i zachowaniem, wzory organizacji doświadczeń (czas, rola, znaczenie), indywidualne i kulturowe style zachowań i motywacji. |
Świadome utrwalanie pożądanych nawyków – warunkowanie i kotwiczenie. | | Rodzaje kotwic: wizualne: gesty, mimika, postawa ciała, konkretne miejsce w pomieszczeniu, audytywne: dźwięk, głos, głośność, melodia, kinestetyczne: dotyk, postawa, ruch. Stosowanie wybranych strategii: łączenie kotwiczeń, okrąg możliwości, łańcuch możliwości. |
Wewnętrzna struktura języka i sposoby jej zastosowania - metamodel języka. | | Poziomy dialogu wewnętrznego. Filtry sensoryczne: generalizacje (uogólnienia), kasowania (wymazywanie), zniekształcania (fantazjowanie). Meta Model jako Zaawansowana Technika Psychologicznej Perswazji. |
Podstawy psychologii perswazji | | Model Miltona Ericksona (trans i techniki indukcji transu) Język perswazji: podstawowe konstrukcje lingwistyczne, zaawansowane konstrukcje lingwistyczne: implikacje i ich rodzaje, presupozycje i główne ich typy, konwersacyjny Model Miltona, „niewidoczna” hipnoza, praktyczne techniki indukcji, instalacji i sugestii, bajki, metafory. |
Skuteczne sposoby ustalania i oceny celów. Model Dilts’a, coaching wielopoziomowy | | Struktury nieświadome: poziomy neurologiczne Dilts’a i ich wykorzystanie w coachingu i zarządzaniu, hierarchie przekonań, zmiany i rozwiązywanie konfliktów na poziomie wartości, Kryteria właściwego formułowania celów zawodowych i osobistych. Określenie celu za pomocą poziomów neurologicznych. Techniki poprawiania relacji interpersonalnych (Meta mirror.) |
Modele kierowanej wizualizacji w coachingu. Submodalności | | Sposoby rozpoznawania i umiejętność wykorzystania submodalności: zmiana rangi problemu przez zmianę jego submodalności, zmiana krytycznych submodalności i nasilanie pozytywnego doświadczenia, reframing, metoda Ziuup, odnajdywanie strategii motywacji przy pomocy submodalności, Techniki pracy z fobiami, lękiem i przeszkadzającymi wspomnieniami |
Modele wewnętrznych transformacji. Modele przebudowy i core transformation | | Zmiany na poziomie przekonań, emocji, nawyków, zachowania (łańcuchy wartości) Zarządzanie zmianą: etapy wprowadzania zmian, możliwe reakcje na zmiany, opór i metody pracy z oporem, Kreatywne rozwiązywanie problemów w systemie przebudów: znaczenia, kontekstu, rokowań (model „przebudowy w 6 krokach”). |
Modelowanie i metaprogramy | | Taktyki oraz makro i mikro-strategie skutecznego działania: model TOTE, strategie rozwiązywania problemów, analiza S.C.O.R.E., strategia Walta Disney’a. Metaprogramy: zorientowanie od / do, punkt odniesienia : wewnątrz / zewnątrz, orientacja czasowa : przeszłość / teraźniejszość / przyszłość, skupienie uwagi ludzie, miejsca, rzeczy, czas, aktywność, informacje (kto? co? gdzie? kiedy? jak?) dla kogo: dla mnie / innych / nas, opracowanie: specyficznie / ogólnie (detalicznie / całościowo) podobnie / różnie, całkowicie / niecałkowicie, aktywnie / pasywnie. |
Kreowanie rzeczywistości poprzez zarządzanie czasem | | Linia czasu. Rozwiązywanie problemów na linii czasu. Integracja celu na linii czasu. Reimprinting. |
Wprowadzenie do coachingu | | Zasady ogólne: definicje i zakres coachingu. Istota procesu coachingowego. Kontrakt – sposób i zasady zawierania. Model GROW. Coaching w ujęciu NLP. Przegląd form doradztwa - coaching na tle innych działań pomocowych: mentoringu, tutoringu, consultingu, Organizacyjne ustawienia systemowe jako szczególna forma coachingu |
| | Wdrażanie coachingu w organizacji. Rola wewnętrznego coacha. Przygotowanie menadżera do pełnienia roli coacha i wykorzystania coachingu w procesie budowania zespołu.
|
Model sesji coachingowej w oparciu o standard ICI | | Rozmowa wstępna (określenie kontaktu, precyzowanie oczekiwań, kontrakt formalny i psychiczny Umiejętność wykorzystania narzędzi coachingowych (komunikacja, informacja zwrotna, orientacja na proces, perswazja, określanie celu) Praca z celem (strategie, metody i interwencje, ekologia celu.
|
Coaching systemowy w oparciu o modele Batesona, Satir i Hellingera | | Organizacja jako całościowy model. Wprowadzanie zmian w organizacji. Modele analizy sytuacji i wprowadzania zmian w organizacji. |
| | |
| | |