PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego

28

Obszary wiedzowe analizy biznesowej

Role w zespole, wymagane umiejętności oraz typowe zadania

Analiza strategiczna przedsięwzięcia

Metody i techniki planowania i projektowania elementów strategii produktu:

- prototypowanie modelu biznesowego,

- tworzenie profili użytkowników,

- projektowanie propozycji wartości,

- formułowanie wizji rozwiązania.

Wydobywanie i specyfikacja wymagań

Zarządzanie wymaganiami produktu.

Cyberpsychologia zachowań konsumenckich - psychologiczne aspekty UX

16



Dlaczego cyberpsychologia jest podstawą projektowania user experience?
Co to są pozytywne systemy hybrydowe i jaki mają związek z pozytywną technologią?
Jak typowy użytkownik rozumie sztuczną inteligencję i systemy na niej oparte?
Jakie przekonania użytkowników wpływają na awersję wobec algorytmów?
Jak precyzować potrzeby użytkowników (wymiar komfortu i użyteczności)?
Jakie znaczenie ma humanoidalność systemów na poziomie ucieleśnienia, funkcji, ról i intencji?
W jakich wymiarach innowacje powinny poprawiać jakość życia użytkowników?
Jak właściwie stosować metodologię badań na etapie projektowania i oceny rozwiązań?

Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting

12


Rola komunikacji a rola treści w rzeczywistości interaktywnej

Notatka, artykuł, blog i karta produktu – różne formaty treści w cyfrowej komunikacji

Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz wewnątrz projektowych

Planowanie , projektowanie i tworzenie treści oraz ich czas i miejsce w procesie projektowym

Jak skutecznie oddziaływać na odbiorcę, czyli komunikacja perswazyjna

Dobór narzędzi, formatów i treści dla realizacji konkretnych zadań i celów projektowych

Trudności i ograniczenia w komunikacji oraz ewaluacja skuteczności treści

Content marketing – jak go realizować w praktyce i dlaczego jest tak ważny

SEO

Copywriting jako specyficzna odmiana treści.

Projektowanie architektury informacji i interakcji

12


Istota oraz rola architektury informacji w projektach produktów interaktywnych.
Typowe zadania i artefakty tworzone przez architekta informacji.
Anatomia architektury informacji.
Systemy organizacji, etykietowania, nawigacji, wyszukiwania.
Strategia architektury informacji.
Planowanie i realizacja badań.
Dokumentowanie architektury informacji.
Planowanie i projektowanie interakcji.
Projektowanie nawigacji.

Projektowanie graficzne produktów cyfrowych

20

Psychofizjologia widzenia w projektowaniu interfejsów produktów interaktywnych:

- kanony projektowania,

- formy niemożliwe,

- kamuflaż,

- figura i tło,

- słowo i obraz,

przenikanie.

Podstawy projektowania z użyciem grafiki wektorowej i rastrowej na potrzeby produktów interaktywnych:

- layout,

- kompozycja,

- forma i funkcja,

- fotografia,

- typografia

Prototypowanie rozwiązań interaktywnych

20

Rola prototypowania w cyklu wytwórczym produktów interaktywnych.
Typy prototypów.
Prototypowanie „papierowe”.
Prototypowanie w formie szkieletów i makiet elektronicznych.
Tworzenie interaktywnych prototypów w środowisku programowym.
Przygotowywanie specyfikacji w oparciu o prototypy

Badania użyteczności

20

Istota badań użyteczności.
Miejsce badań w cyklu wytwórczym.
Kategorie badań użyteczności.
Metody, techniki i narzędzia badawcze.
Dobór i planowanie badań.
Rekrutacja badanych.
Dobre praktyki prowadzenia badań użyteczności
Opracowywanie wyników i ich wykorzystanie w procesie projektowania i ulepszania produktów cyfrowych
Dokumentowanie wyników badań

Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych

20

Specyfika projektów produktów cyfrowych.
Metodyki zarządzania projektami.
Etapy w projekcie, role i artefakty projektowe.
Metody i techniki nadawania priorytetów.
Metody i techniki szacowania pracochłonności.
Planowanie wydania produktu.
Planowanie sprintów.
Komunikacja planowa w projekcie – typy, cele i struktura spotkań.

User Experience - praktyka komunikacji z klientem

12


Sposoby przekonania klienta do zakupu:

- Cecha/Zaleta/Korzyść produktu i dowód ich dostarczenia,

- klient i jego motywacja,

- informacja do przekazania klientowi.

Narzędzia dotarcia do klienta:

- zwrócenie uwagi

- stworzenie zainteresowania

- Call to Action.

Techniki win-win w negocjacjach z interesariuszami:

- postawy w negocjacjach,

- obiekcje i ich pokonywanie


RAZEM:

160