| | |
Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego | | Obszary wiedzowe analizy biznesowej Role w zespole, wymagane umiejętności oraz typowe zadania Analiza strategiczna przedsięwzięcia Metody i techniki planowania i projektowania elementów strategii produktu: prototypowanie modelu biznesowego, tworzenie profili użytkowników, projektowanie propozycji wartości, formułowanie wizji rozwiązania. Wydobywanie i specyfikacja wymagań Zarządzanie wymaganiami produktu |
Cyberpsychologia zachowań konsumenckich - psychologiczne aspekty UX | | Dlaczego cyberpsychologia jest podstawą projektowania user experience? Co to są pozytywne systemy hybrydowe i jaki mają związek z pozytywną technologią? Jak typowy użytkownik rozumie sztuczną inteligencję i systemy na niej oparte? Jakie przekonania użytkowników wpływają na awersję wobec algorytmów? Jak precyzować potrzeby użytkowników (wymiar komfortu i użyteczności)? Jakie znaczenie ma humanoidalność systemów na poziomie ucieleśnienia, funkcji, ról i intencji? W jakich wymiarach innowacje powinny poprawiać jakość życia użytkowników? Jak właściwie stosować metodologię badań na etapie projektowania i oceny rozwiązań? |
Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting | | Rola komunikacji a rola treści w rzeczywistości interaktywnej Notatka, artykuł, blog i karta produktu – różne formaty treści w cyfrowej komunikacji Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz wewnątrz projektowych Planowanie , projektowanie i tworzenie treści oraz ich czas i miejsce w procesie projektowym Jak skutecznie oddziaływać na odbiorcę, czyli komunikacja perswazyjna Dobór narzędzi, formatów i treści dla realizacji konkretnych zadań i celów projektowych Trudności i ograniczenia w komunikacji oraz ewaluacja skuteczności treści Content marketing – jak go realizować w praktyce i dlaczego jest tak ważny SEO Copywriting jako specyficzna odmiana treści |
Projektowanie architektury informacji i interakcji | | Istota oraz rola architektury informacji w projektach produktów interaktywnych. Typowe zadania i artefakty tworzone przez architekta informacji. Anatomia architektury informacji. Systemy organizacji, etykietowania, nawigacji, wyszukiwania. Strategia architektury informacji. Planowanie i realizacja badań. Dokumentowanie architektury informacji. Planowanie i projektowanie interakcji. Projektowanie nawigacji. |
Projektowanie graficzne produktów cyfrowych | | Psychofizjologia widzenia w projektowaniu interfejsów produktów interaktywnych: kanony projektowania, formy niemożliwe, kamuflaż, figura i tło, słowo i obraz, przenikanie. Podstawy projektowania z użyciem grafiki wektorowej i rastrowej na potrzeby produktów interaktywnych: layout, kompozycja, forma i funkcja, fotografia, typografia |
Prototypowanie rozwiązań interaktywnych | | Rola prototypowania w cyklu wytwórczym produktów interaktywnych. Typy prototypów. Prototypowanie „papierowe”. Prototypowanie w formie szkieletów i makiet elektronicznych. Tworzenie interaktywnych prototypów w środowisku programowym. Przygotowywanie specyfikacji w oparciu o prototypy |
| | Istota badań użyteczności. Miejsce badań w cyklu wytwórczym. Kategorie badań użyteczności. Metody, techniki i narzędzia badawcze. Dobór i planowanie badań. Rekrutacja badanych. Dobre praktyki prowadzenia badań użyteczności Opracowywanie wyników i ich wykorzystanie w procesie projektowania i ulepszania produktów cyfrowych Dokumentowanie wyników badań |
Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych | | Specyfika projektów produktów cyfrowych. Metodyki zarządzania projektami. Etapy w projekcie, role i artefakty projektowe. Metody i techniki nadawania priorytetów. Metody i techniki szacowania pracochłonności. Planowanie wydania produktu. Planowanie sprintów. Komunikacja planowa w projekcie – typy, cele i struktura spotkań. |
User Experience - praktyka komunikacji z klientem | | |
| | |